Vs: [DX]: Pistelaskennasta

This is a message from "Martti Karimies" <martti.karimies@xxxxxxxxxxxxxx>

JHU wrote

Vaikka kilpailuviehätys harrasteestamme katoaisikin ei tästä tylsää hommaa
tulisi siltikään. Yhä edelleen voimme iloita hienoista ja harvinaisista tai
muuten vaan mukavista vastauksista. Vastaus ei ole vain piste, askel
kamppailussa kohti rankin kärkisijoja!

Vastakommentteja kaipaisin siltä osin, että mitä haittaa pistelaskun
lopettamisesta olisi? Itselleni ei ole vielä tullut mieleen muita kuin hyviä
puolia..."

Silloin keskustelu päättyi tähän, toivottavasti nyt saadaan joku
vastakommentti kirvoitettua keskustelun muuten lähdettyä mukavasti käytiin tällä foorumilla.

Tämäkin ehdotus on erittäin hyvä. Olen itse jo viimeisen kymmenen viime vuoden aikana noudattanut valikoivan raportoimisen tietä, kaipa  tietoisuus siitä miksi raportteja viitsii asemilla laittaa on vanhemmalla iällä kasvanut. Jotenkin järkyttävää oli lukea JMS:n raportti etelä-amerikkalaisten asemien vastaamisesta. Ei siksi, että vastaamatta jättäminen olisi järkyttävää vaan se,  että mietitään mitä temppuja on f-uppien jälkeen vielä käyttämättä jolla vastaus voitaisiin ehkä hankkia. Kysynkin, miksi vastaus on ylipäätään saatava? Vastaus ei ole dx-kuuntelun suola  vaan aseman kuuleminen. Vastauksesta on kuitenkin tullut asia johon koko suomalaisen dx-kuuntelun entinen ja nykyinen arvomaailma perustuu. JHU:n ehdotus on tällä kohtaa todella hyvä, koska arvomaailman olisi syytä nopeasti muuttua. Olen itse aina korostanut kuulemisen merkitystä ja halunnut sen arvon nostamista. Jos kuulemisesta halutaan joku kirjallinen todistus voi sen mielestäni antaa joku muukin kuin radioasema jolle asialla ei ole mitään merkitystä. Tällä tavalla ainakin poistuvat jotkut harrastustamme vaivaavat älyttömyydet, kuten 20 vuotta vanhat raportit, etc.  Pistelaskun lopettaminen palvelee kaikkien tarpeita, myöskin niiden jotka uhraavat pisteiden hankkimiseen ajan, jonka voisivat käyttää harrastuksen kehittämiseen ja yhteistyön parantamiseen.

Ongelma joka vielä jää jäljelle ovat nykyisen kaltaiset lokit Niiden osalta ehdotan pedislokien ja kotikuuntelulokien täydellistä erottamista toisistaan. Mikään ei ole tylsempää kuin lukea LEM-lokien asemasarjaa ilman mitään vihjettä aseman muusta merkityksestä kuuntelijalle, kuin asemasta joka on täytynyt kuunnella uudestaan, kun ei vastannut edelliseen raporttiin. Teollinen dx-kuuntelu ei myöskään voi olla harrastuksemme lopullinen muoto.  Olen uudelleen aktivoitumiseni lähtökohdaksi valinnut tiedottamisen joka lokausten kohdalla tarkoittaa sitä, että niistä olisi hyötyä muillekin kuin itselleni.

MKA