Vs: [DX]: sm-kisa?

This is a message from "Alpo Heinonen" <alpo.dx@xxxxxxxxxx>

> osallistua vain asemilla, jotka on kuultu Oulussa tai sen eteläpuolella
> Suomessa, Lapin peditionien suorituksia ei niiden vertailukelvottomuuden
> vuoksi voida ottaa huomioon.
Tarkkoittaako tämä sitä, että osassa Suomesa (Oulun läänin pohjoisosa ja Lappi ) asuvat kilpailijat on diskattu etukäteen kisasta pois. Eihän meitä lukumääräisesti montaa ole, mutta täytyy muistaa, että mm. minä itse olen IHAN MIELENKIINNOSTA ollut mukana useimmissa kisoissa (ei se voitto tai sijoitus vaan jalo kilpailu menttaliteetilla). Eikö kisan pitäisi olla vapaa jokaiselle SDXL:n alaisiin järjestöihin kuuluville kuitenkin?? Vai täytyykö kisaa varten lähteä "anti-peditionille" alas demaritiivistymään???

Kisaaikataulu on ihan ok!

> kuuntelee nauhan. Jury koostuu kolmesta kokeneesta kuuntelijasta, jotka
> eivät itse ota osaa kilpailuun. Päätöksistä ei voi valittaa.

> Hyväksytyistä asemista saa pisteitä seuraavan monimutkaisen pistelaskun
> mukaan (yhden desimaalin tarkkuudella):
>
> (1000 + 300.000 : fq) x (km : fq + 100) : (1000 + W : 100) = PISTEET
>
> (fq=taajuus, km=aseman etäisyys QTH:sta, W=aseman teho watteina)

Alataajuuksien suosintakerroin tuntuu hiukan turhankin isolta näin pikapikaa ajateltuna. Vaatisiko hieman tasoitusta, jotta yleisen alataajuusaseman ja harvinaisemman ylempänä toimivan aseman välillä kannattaisi joskus valita ylätaajuuskin?

Asemien tehot tulevat tuottamaan ongelmia. Luulisin, että etukäteen kannaittaisi sopia, että kilpailulaskennassa käytetään aseman suurinta mahdollista tehoa. Tällöin vältytään valtavalta saikkaamiselta, onko asemaa kuunneltu yö- vai päivätehoilla.

Luulisin, että nämä lisäykset säännöissä pitäisi ottaa mukaan jo tänä vuonna, eikä vasta "tulevina vuosina"

> Palkintoina on luonnollisesti kolmelle ensimmäiselle suunnattomasti kunniaa
> ja SM-mitalit sekä ??? ja lisäksi kaikkien osallistujien (=vähintään kolme
> viikonloppua kuunnelleiden) kesken arvotaan  ???.

Lemmenjoen kuuntelukeikka (2 viikkoa) sponsored by...

Parhain terveisin, hienosta kilpailusta innostuneena

Alpo Heinonen