Re: [DX]: Kuanghua BS

This is a message from Jorma Mantyla <jmantyla@xxxxxxxxxxxxxxxx>

Kiitos vinkistä... kas kun löysit sivut.  Minä nimittäin
olen hakenut Kuanghuaa netistä vuoden - turhaan, vaikka
mitä hakusanoja käyttäen.  No, laskurin kävijämäärä
(minulla 1083), kun Kiinassa lienee 1,25 mrd asukasta :-)
ja tunnus
        http://www.kh2000.org.tw/
osoittanevat, että sivut ovat aivan uusia.
Kiinankieliseltä sivulta en mitään ymmärtänyt, mutta vahvistivat
epäilyni ettei taajuudelle 1467 kHz WRTH 2000 taajuusektiossa
listattu 50 kW lähetin enää ole Kuanghuan hallussa, vaan lienee
(ainakin osittain?) Radio Taipei Internationalin käytössä.  Tämä
selittäisi paitsi kiinankieliset myös outokieliset ohjelmat
taajuudella.
Tämä Kuanghua lienee Taiwanin puolustusministeriön tai armeijan asema (tai
läheisesti kytketty niihin), mikä selittäisi miksi sitä ei fuusioitu Radio
Taipei Internationaliin maan ulkomaanpalvelujen uudelleenorganisoinnin
yhteydessä runsas vuosi sitten.
Armeijalla on aina ollut Taiwanilla oma erityisasemansa.

JM
Kangasala