Re: [DX]: Kesä tulee!

This is a message from Mika Makelainen <mika@xxxxxxxxxxxxxx>

Ilkka Suni wrote:

> Viime yönähän oli jo brassikeliä kuin kesäaikaan konsanaan!  Kun kömysin
> yöllä 0115:n maissa radion ääreen, oli brasseja 20-30 taajuudella, ja
> signaalit olivat hyvinkin vahvoja. Esim. 1470:llä tuli toista tuntia
> erittäin lujaa asema, jonka identiteetistä en surkean äänenlaadun takia
> saanut tolkkua. Sen sijaan R Gazeta, SC nousi välillä dominantin alta eikä
> kirkkaalla audiollaan aiheuttanut identifiointiongelmia. Asemia tuli
> yhtäjaksoisesti ainakin hieman yli 03:een, jolloin jouduin keskeyttämään

Pitkästä aikaa heräsin kokeilemaan kelejä viime yönä 0255 UTC, enkä kuullut
MW-lattareita bandin yläpäässä kuin muutamalla taajuudella hyvin heikosti.
Parhaiten kuului 1470, johon jätin nauhoituksen päälle. Phone-in-talkshowta
lähettänyt asema oli CPN Lima, joka idasi 0300 kieppeillä useaan otteeseen ja
kuului feidaillen noin 0330 asti. Alla vilahti hetken heikosti joku toinen asema
noin 0300. Kovin ovat olosuhteet siis erilaisia eri puolilla maata ja eri
välineillä (mulla antennina K9AY-looppi).

73
Mika