Re: [DX]: Radio Nacional 1035

This is a message from Jorma Mantyla <jmantyla@xxxxxxxxxxxxxxxx>

Pentti Lintujarvi" <pentti.lintujarvi@xxxxxxxx:
> Olisivatkohan nyt alkaneet lähettää eri ohjelmaa FM:llä ja keskipitkillä? Ja
> keskipitkillä vain päiväsaikaan? Itse lokasin RN:n 27.04.2000 klo 0425 UTC

Käsittääkseni juuri tästä on kyse.  Joku EU-direktiivi kieltää
paralelliset lähetykset AM//FM.  Samasta syystä Yle 558 ja
FM 103,7 lähettivät hieman eri ohjelmaa ja samoin saksalaiset
ja ranskalaiset asemat ovat alkaneet lähettää eri ohjelmia
AM- ja FM-taajuuksilla, kun ennen AM:llä vain releoitiin FM:ää.
1035 kHz on siis sama vanha lähetin, jonka kautta tuli ennen R
Comercial-ohjelmaa. Mutta joka tapauksessa Portugal on aktivoimassa
mw-taajuuksiaan.

JM
Kangasala