Vs: [DX] GPS ja antenninveto

Terve,
Minulla on reilun kuukauden ajan ollut Garminin 12-kanavainen
GPS ja kyllähän se tarkasti kulkusuunnan näyttää.
Olen tarkastanut sillä mm. kesämökin pitkälangan (jonka
aikoinaan vedin mahdollisimman suoraksi). GPS näytti
vakaasti 290:tä astetta langan alla kulkiessa.
Jos reitiltä poikkeaa vähänkin, poikkeaman näkee
asteikolta asteen tarkkuudella.

Jos olet esim. beveragen päässä tarkastamassa päätevastuksen
kuntoa, voit GPS:n avulla löytää helposti muidenkin antennien
päät, jos ne on tallennettu "waypointeiksi" GPS:n muistiin.

Todennäköisesti jo seuraavalla peditionilla käytän antenninvedossa
GPS:ää kompassin sijaan. Samoin eräät kiinteät langat tulen
tarkastamaan GPS:llä. GPS:hän piirtää myös kartan kuljetusta
matkasta, joten erityisesti Lapin peditionien kilometrilangat
olisi mielenkiintoista nähdä GPS:n näytöllä.

Minusta GPS:n tarkkuus riittää DX-antennien vetoon ja
se on siis erittäin hyödyllinen apuväline. Jos jollakulla
tulee mieleen kritiikkiä tai parannusehdotuksia GPS:n
DX-käyttöön liittyen, please let me and others know!!!

73's Vesa-Jussi Rinkinen
Järvenpää