Vs: Vs: Vs: [DX] K9AY-antennista

Olen hankkimassa ALA100:n ja aikomuksena olisi rakentaa looppi itse.

Koska olen uusi "jäsen" tällä listalla, on ehkä paikallaan esittäytyä. Aloitin
kuuntelun eka kerran jo v. 72 ja siltä ajalta on jäsennr 2568. Kuuntelu jäi
v. 76, kun menin inttiin ja sen jälkeen opiskelu vei mielenkiinnon. Sitten
tuli perheen perustaminen ja lapset, joten kuunteluun ei jäänyt enää
aikaa ja olosuhteetkin kerros- ja rivitalossa olivat kaukana ihanteellisesta.

90-luvun puolivälissä ostin kerran Shipholista Panasonicin maailmanradion, kun
halusin pysyä kärryillä Suomen tilanteesta (lama, markan kelluminen jne.)
myös ulkomaanreissujen aikana. Vähitellen aloin kuunnella asemia myös
iltaisin kotosalla ja yhtäkkiä huomasin jo tilaavani Radiomaailmaa ja
rustaavani raportteja vanhasta muistista. v. 98 rakensin omakotitalon
ja sain erilliset maadoitukset ja antennien syöttökaapelit vedettyä jo
rakennusvaiheessa. Ostin TK:n vanhan Icomin ja vedin lyhyen langan
ullakolle. Asemia on kuulunut ihan mukavasti, mutta ruokahalu kasvaa
syödessä.

Vanha rakkaus, eli keskiaallot kiinnostavat ja roottorilla käänneltävä looppi tuntuu kokeilemisenarvoiselta ratkaisulta, koska tontilla ei ole tilaa kunnon
lanka-antennin vetämiseen. Vaihtoehtona on joko 2m x 2m katolle tai 4m x 4m
pihalle.  Ainoa ongelma on alati lisääntyvä "hellasärö", joka muutenkin
on ihmetellen seuraillut tätä höyrähtämistä nuoruuden harrastukseen.

Jos kiinnostaa, niin pidän teidät ajan tasalla, miten projektini etenee ja
millaisia tuloksia antenni antaa.

Teemu