From: <marko.weck@xxxxxx>
To: <dx@xxxxxxxxxxxxxxxx>
Sent: 7. lokakuuta 2000 02:46
Subject: [DX] Vs: Ruotsin radiomuseo 1584 kHZ

Tämä uutinen on "On Air Sweden" -postituslistalta, mutta tässä
annetaan asemalle eri taajuus.

[2000-10-04]
MELLANVÅG I GÖTEBORG

Radiohistoriska Föreningen i Västsverige har fått sändningstillstånd för
den 13-14 Oktober samt för perioden 13-26 november att sända program över
mellanvåg på frekvensen 981 kHz, det här skriver internetsidan Allt Om
Media. Tillstånden gäller dygnet runt över Göteborgs kommun. Man har också
avtal klart med STIM och IFPI om musikrättigheter.

Tuo Allt Om Mediasta siteerattu uutinen löytyy osoitteesta:
http://w1.545.telia.com/~u54500113/ ja sieltä "Radionyheter".

73 de MWE

> Seuraava poimittu ruotsalaisten dx-keskustelufoorumilta:
>
> "Nu är allt klart för våra sändningar på mellanvåg från Göteborgs
> Radiomuseum.
>
> Frekvensen som vi kommer att använda är 1584 kHz (eller 1,584 Megahertz).
> Våglängden är cirka 190 meter och det brukar stå "Sverige" på
> stationsskalan, åtminstone på äldre apparater.  På riktigt gamla
> apparater så kan man inte få in den här frekvensen.  Beteckningen
> för våra sändningar är "Radiohistoriska Föreningen i Västsverige".
>
> Jag kommer att provsända nu på söndag (8/10) mellan cirka 17:00
> [...]

Copyright (c) 2000 Hard-Core-DX.com

Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under
the terms of the GNU Free Documentation License, Version 1.1 or any later
version published by the Free Software Foundation; with no Invariant
Sections, no Front-Cover Texts, and no Back-Cover Text. A copy of the
license is available in http://www.gnu.org/copyleft/fdl.txt.