[DX] Vl: [DX] clusivesta vielä

ANA kirjoitti:

> Kuolemantuomion langettaminen papericlusivelle yhden lokauksettoman numeron
> perusteella on mielestäni ennenaikaista. Itse maksan mielihyvin siitä, että
> saan käsiini kauniisti nidotun ja taitetun clusiven, joka on kätevä ottaa
> mukaan mm. kuuntelukeikoille. Ajatus jumalattoman printtinipun raahaamisesta
> mökille ei paljon innosta.

Olen esim. tulostanut netin kautta tulleet vihjeet mutta nipun käsittely on osoittautunut olevan aivan mahdotonta kuuntelutilanteessa. Olen yrittänyt koota vihjeet ym. tiedot tietokantaan mutta en vielä ymmärrä minkä takia jokaisen kuuntelijan pitäisi erikseen tehdä tämä työn. Joten paperituloste sopivaa korvausta vastaan, kiitos. Tai selvästi tulostettava nettiversio á la SWB.

> Ongelmallista on kuitenkin se, että dx-listalla pyörivät lokaukset eivät
> päädy clusiveen. Mistä ihmeestä tämä johtuu? Lokaukset voisi hyvin laittaa
> tiedoksi clusiven päätoimittajalle.

Tätä tilannetta olen jo jonkin aikaa ihmetellyt. Vaikka osaan tarvittaessa ajatella todella kierosti, en ole keksinyt syytä siihen, että vihjeet laitetaan nettiin mutta ei clusiveen. Avustuspakon seuranta on clusivetoimittajan kannalta turhaa työtä mutta ehkä periaate tulisi ottaa uudestaan käyttöön. Samalla ns. vapaamatkustajat tippuisivat pois - tyytyköön netin tarjontaan.

> Saattaa olla, että ajatukseni tuomitaan patavanhoillisiksi. Se ei haittaa -
> suhtautumiseni dx-kuunteluun on muutenkin hyvin konservatiivinen. Olen siitä
> jopa ylpeä.

Meitä patavanhollisia on vielä monta! Rupeaankin tästä kirjoittamaan avustusta seuraavaan clusiveen.

73's
HS