Re: [DX] LEM-hotline 8.11.

pentti.lintujarvi@xxxxxxxx kirjoittaa:
>F2-kelit alkavat yl.klo 8-10 välillä suomenaikaa ja ovat
>ohi n.14-15. (Jenkit ja brasse-tv:t illalla!)
>Asemia tulee aluksi Thaimaan suunnalta ja arbit siihen sekaan.
>Espanja yl.iltapäivällä.
>Minä muuten olisin puolivakavissani,että Lemmenjoella
>kannattaisi testailla F2-kelien aikaan ainakin japsi-ULA-asemia ja en pidä
>mahdottomana USA:n ja
>Kanadan tv-asemien näkymistä.
Pentille ,että tervetuloa katselemaan thaimaalaisia.
Näkyy ne muutaman kaverin voimin etelässäkin.
Tuskin YLE et maikkari ovat kiinnostuneet niistä,kun
niitä näkyi jo edelliselläkin auringonpilkkumaksimin aikana.
Kannattaa muistaa,että kyseessä on F2-keli-ilmiö.

En tuossa jutussa väitäkään,että katselen brasse tv-asemia,mutta ilmoitin
Arille ajan suluissa,milloin teoriassa
niitä voisi yritellä.
Esim,briteissä on nähty vastaavilla F2-keleillä
kanadalaisia tv-asemia,ja brassejakin!
Erilaisissa kelisopissa,auroral-Es on aika yleistä
F2-kelienkin aikana on aika hankala suoraan sanoa,että
se ja se asema tulee jollakin tietyllä kelimuodolla.
Aurora-Es-kelimuotojakin erään väitöskirjan mukaan
pystytään erottelemaan ainakin 10 erilaista.

Nappaamiani Thai-tv-kuvia voit käydä katselemassa vaikka kotisivuiltani.Tai
jos asia on outo,niin liittymällä
tv postituslistalle tiedät ja ymmärrät asiasta/ilmiöstä enemmän

terv esko, thaimaaasemien katselija Lapista