Re: [DX] Ruovesi -lokia 1-3.1.2001

At 21:23 6.1.2001 +0200, you wrote:
>No niin, ekat jenkkikelin poikasetkin on sitten koettu. Muutamia asemia
>kuului jo täällä Pirkanmaallakin ja siitä päätellen Pohjanmaalla ja Lapissa
>on varmaan ollut vuosituhannen jenkkikelit...;-)

Huh-huh! Olin TRE:n kanssa Lemmenjoella aikavälin 31.12.-6.1. ja jenkkikelit
olivat koko reissun ajan surkeat. 1.1. ja  2.1. sekä 4.1. kuului jonkin
verran jenkkejä - muulloin ei juuri ollenkaan. Tämä on kyllä havaittu
aiemminkin, että silloin kuin eteläisessä Suomessa on jenkkikelejä, ei
välttämättä Lapissa kuulu mitään ja toisin päin. Kelit olivat pääosin poikki
muihinkin maanosiin, mm. iberialaisia kuului ennätysmäisen kehnosti -
yleensä breikkien aikaan yksi taajuus tai vähemmän per ketju ja nekin
pohjois-espanjalaisia dominantteja.

Reissun ehkä mielenkiintoisimmat sieppaukset olivat SW-CA-asemat 4052,6 R
Verdad, Guatemala ja 4930 R Barahona, jotka molemmat kuultiin pariin
otteeseen aamulla 11 UTC jälkeen. Loki ilmestynee clusivessa myöhemmin
keväällä - "parhaat" palat löytyy Hännisen kotisivuilta.

73´s de JHU