[DX] RX ja MATKAILU

Onko kenelläkään tietoa miten toivon mukaan hymyileväiset egyptiläiset
tullimiehet
suhtautuvat meihin dx-harrastajiin. Olen vaimoni kanssa lähdössä Egyptiin
katsastamaan
pyramidejä, joita olin pakertamassa edellisessä elämässäni. Muistaakseni
RK:n rx oli takavarikoitu Israelissa. Larry Magnen mukaan esim. Bahrainissa
pääsee välittömästi
James Bondin kirjoihin, jos vastaanottimesta löytyy maaginen sana
"receiver".
Terroristit kuuleman mukaan suosivat suurikokoisia maailmanradioita.
Patteriosastoon mahtuu ihan kivan kokoinen muoviräjähde. Onneksi rx:ni
(ainoa toimiva) SONY ICF-SW 7600G edustaa vaatimatonta keskitasoa. En halua
lopettaa rakasta harrastustani,
eli kysymys kuuluu: voiko Egyptiin viedä maailmanradion ilman turhia
riskejä!? Sama koskee myös muita ns. demokratian kukkasia.

73´s
Jouko JKH 1345
Turku