Re: [DX] Clusivesta

On Mon, 15 Jan 2001, Jari Lehtinen wrote:

> Listalla tiedusteltiin DX-Clusivesta. Julkaisun osoiterekisteriä
> pidetään SDXL:n konttuurissa, joten tilaustiedustelut on kätevintä
> osoittaa sinne. Tilausmaksu on ollut aika kallis, 200 markan
> nurkilla per vuosi. Vuonna 2001 DX-Clusive ilmestyy myös netti-
> versiona. En pysty vielä tarkalleen sanomaan, paljonko clusiven
> tilaus tänä vuonna maksaa. Tilaushinnoista (nettiversio tullee
> olemaan halvempi) tehdään liitossa vielä lopullinen päätös
> lähitulevaisuudessa.

SDXL:n Liittohallitus kokoontuu lauantaina 27.1. ja tuolloin toivottavasti
DXclusiven tämän vuoden kuviot selviävät. Joka tapauksessa minusta nämä
kaksi netissä julkaistua pdf-versiota ovat juuri sitä mitä kaipasin itse
ja toivon, että malli sopii useimmille muillekin. Todennäköisesti tulemme
tarjoamaan clusivejäsenyyttä ja netticlusivea varsin halvalla
vuosimaksulla ja niille, jotka edelleen haluavat sen paperilla postitse
kotiinsa, hinta tulee tietysti olemaan huomattavasti kalliimpi.

> Tässä yhteydessä mainitsen myös, että postituslistan lokauksia
> on käytetty Clusiven toimittamisessa. Näin siksi, koska toivo-
> muksesta huolimatta ei näemmä kansa lähetä lokauksia
> yhtä aikaa postituslistalle ja clusiveen. Otan ne sitten ominpäin,
> epävarmat ja keskustelua herättävät lokaukset poislukien.
> Jos joku ehdottomasti vastustaa sitä, että hänen lokaksiaan
> käytetään tällä tavalla, nyt on hyvä hetki reklamoida.

Olen ajatellut juuri samoin itsekin. Jari voinee poimia clusivelaisten
lokauksia tältä listalta jatkossakin (ellei joku erityisesti kiellä). Ja
toki edelleen toivoisin, että kun clusivelaiset lähettävät lokauksiaan
tälle listalle, niistä laitettaisiin kopio os. dx@xxxxxxxxxx Tämän
kirjoittaminen sähköpostiviestiin ei pitäisi olla kenellekään
ylivoimaista. Ja tällä menettelyllä saavutetaan käsitykseni mukaan hyvä
lopputulos:

1) lokaukset tulevat dx-listan kautta heti kun ne on lähetetty

2) lokaukset tulevat mukaan clusiveen ja clusivelaiset voivat käydä
imuroimassa clusiven netistä sovittuna päivänä tai sen jälkeen

3) lokaukset tulevat aikoinaan tilastoiduksi

Kommentteja, please.

73

Risto Vähäkainu
Suomen DX-Liitto ry