Re: [DX] Radio Popular

> ken tietää milloin nämä romanialaiset taajuudella 1584 antavat
paikallisidejä,  vai ovatko mainokset sitten paikallisia ? Olen tätä
taajuutta kuunnellut ja Radio Popular Bistrita ym. mainintoja on kuulunut
mutta ne ovat olleet mielestäni uutisraportteja paikallisasemilta
valtakunnan verkkoon.
> Usein idinä on vain Info-Pro.

Hankalia ne on. Vain Bistrita taitaa käyttää idissään paikkakuntaa, sekin
sen takia, että innostui meidän raporteista! Tasalta tulee Info-Pron
uutiset, mutta puolelta tulee paikallisiakin, ainakin aamulla. Pitää yrittää
saada kuuluttajien nimiä ja paikallisia mainoksia tentatiivisiin
raportteihin, jos ei muu auta. Pari viikkoa kun kuuntelee joka aamu, niin
alkaa jo tuntea kuuluttajan äänestä aseman!

> Taajuudella 1593 kuuluu Radio Cluj,  sekä Antenna Sibiu,  ovatko nämä eri
asemat. Vai onko Sibiu vain Clujin alueohjelmaa ?

Antena Sibiului on Clujin "opt-out" 1630-1900. Verifioinnista: "I suppose
mr. Lonka told you something about our station, so I tell you now just a few
things. Radio Antena Sibiului is the only school-radio in Romania wich
trains students in journalism. We broadcast from LUCIAN BLAGA UNIVERSITY,
two hours and a half every day, on 1593 Khz, one of the three freqency of
Radio Cluj, our main station.
  The report you sent me confirms you could listen our station.
 The romanian words are correct, but I could not identfy the name of the
announcer. This is not romanian name, but the other details are correct."

> Milloin taajuuden 1377 ukranalainen lähettää paikallista,  lopettaako se
jo 1430/1505 ?

Ei kai muuta tulekaan kuin paikallista, lopettaa -1505.

73, MR