----------
Lähettäjä: Risto Vahakainu <vahakain@xxxxxxxxxxxxxx>
Vastaanottaja: Jarmo Havukunnas <jhu@xxxxxxxxxxxxxx>
Kopio: dx@xxxxxxxxxxxxxxxx
Aihe: Re: [DX] DXcl + SLAT
Päivä: 31. tammikuuta 2001 15:13

On Wed, 31 Jan 2001, Jarmo Havukunnas wrote:

> Millä ihmeen perusteella clusiven paperikopioversiona tilanneilta
karhutaan
> vielä 25 markan lisämaksu nettiversiosta? Mihin tällä pyritään?

Miksi sen pitäisi sisältyä siihen, voidaan ihan yhtä hyvin kysyä. Ne ovat
erillisiä palveluita, jotka vaativat erillisiä töitä. Ja kuten tekstisi
jatkosta käy ilmi, asia ei ole yksiselitteinen kumpaankaan suuntaan.

Minun ajatteluni mukaan pyrkimys on se, että papericlusiven tilaajamäärä
minimoituisi ja vaikkapa häviäisi lähivuosina kokonaan. Se on työlästä
hommaa ja tuo 200 mk ei kata alkuunkaan sen vuosikuluja ainakaan
nykypainatuksella ja -postituksella. Näitä ajatteluja ei kuitenkaan ole
liittohallitus mitenkään siunannut, jos kohta ei varsinaisesti
tyrmännytkään.

> [...]
> luettavaksi saamisesta tulee jotain maksaa. Lehtiversion kalleus selittyy
> paperiversion synnyttämillä kuluilla - ja nettiversio voi olla halvempi,
> koska ko. kustannuksia ei ole. Mutta mistä paperiversion tilannut joutuu
> maksamaan 25,- extraa saadakseen saman materiaalin putkelta päivää
> aikaisemmin, kun minkä on tilannut lehtenä? Ilmeisesti siitä, että saa
> materiaalin jo päivää aikaisemmin, vai? Säästetäänkö siinä jotain kuluja,
> jos netticlusivelaisia on vähemmän vai mitä kustannuksia tuolla 25,-:lla
> katetaan? Luulisi, että tuolla 200,- tilausmaksulla jo pääsisi netistäkin

Yksi syy eri maksuun on myös se, että nyt näemme heti maksun tultua, mitä
ko. clusivelainen haluaa.

> Eikö nettiversion tilaajia pitäisi paremminkin rokottaa reilummin siitä,
> että saavat materiaalin nopeammin kuin "normaalin" lehden tilaajat?

Ei.

> Höh!

Höh ittelles.
> - - - -
>
> SLAT on näemmä ilmestynyt kesällä - eipä ole myynti-ilmoituksia näkynyt,
> ilmeisesti luen liiton lehtiä liian huolimattomasti. Voisiko joku kertoa
> mistä tämän tilaston saa tilattua? Ja mitä maksaa (ja onko nettiversiona
> halvempi, heh-heh!) ?

Veskulla (ehkä muillakin lihalaisilla) on tästä parempaa tietoa, joten
vastatkoon hyö.

> 73´s de JHU

73

RV

Copyright (c) Hard-Core-DX.com

Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under
the terms of the GNU Free Documentation License, Version 1.1 or any later
version published by the Free Software Foundation; with no Invariant
Sections, no Front-Cover Texts, and no Back-Cover Text. A copy of the
license is available in http://www.gnu.org/copyleft/fdl.txt.----------