[DX] vastauksista

Moi

Keskustelu nauharankeista ja e-mail vastauksista ja etenkin asemien
heikoista vastaustavoista on vellonut Dx kuuntelijoiden keskuudessa viime
aikoina. Itse olen perinteisten postin tuomien vastausten kannattaja ja en
edes raportoi asemia jotka eivät kiinnosta minua. Laatu korvaa määrän.
Väheksymättä e-mail vastauksia (100 % QSL) tai pelkkiä nauhoituksia (asema
on kuultu 100 %) kerron mitä posti on minulle tuonut viimeaikoina ja miksi
arvostan paperi postia vieläkin eniten. Viimeiset 4 vastaustani saivat
minut taas miettimään tätä asiaa ja vahvistivat päätöstäni, mutta antaa
vastausten kertoa enemmän:

WYFR taiwan 1557 tylsä vastaus jenkeistä ja uskollista propagandaa esite
tolkulla. Ei mitään minkä takia asema olisi muistissani huomenna. Asema
jonka olisi voinut jättää raportoimatta !! Sarjassa ei mitään
persoonallista.

KQIK Lakeview Oregon USA 1230. 25 vuotias Neiti Heather Gibson kirjoitti
yli sivun henkilökohtaisen kirjeen ja liitti mukaan valokopio kuvia
itsestään, pojastaan Taryn (7v) ja aseman henkilökunnasta. Hän kertoi
aseman olevan pienessä  (as 2800) Lakeview kaupungissa (...bottom of
Oregon, somewhere in the middele of nowhere...), voiko sitä tuon paremmin
sanoa :) ja  asema työlistää vain 3 henkeä ja he kaikki lähettivät
terveisiä . Hyvin sympaattinen vastaus !

KJRB Spokane Washington USA 790. Jännä vastaus: hyvin virallinen dokumentti
asemalta KFAN 790, ei missään mainintaa KJRB:stä ! Kyseessä ei ole
kutsuvaihdos vaan asema on päättänyt kutsua itseään nimellä KFAN, vaikka
ko. kutsu kuuluu toiselle asemalle. Esan (EJH) kanssa ihmettelimme aseman
kutsusotkua. Idaa myös KFAN. Tämän vastauksen muistan, sillä muuten en
muista miltä asemalta se on !

Pai Yun Bc Co. Taiwan 1557. Best wishes kortti ja henkilökohtainen kirje
joka antaa tilaa ajatuksille joten lukekaa:
Dear Mr. Juha Ignatius
It seem that AM radio broadcasting can reach a further distant, through the
transmission of voice, we can meet foreigners like you. We are very happy
and thank you for your concern and support.
We would like to introduce our station to you:
Paiyun radio station is situated on the southern part of Taiwan, she is
established by an eminent Buddish monk, Venerable Pai-yun Shih. All our
programs focus on the benefit of mankind, which is warm and touching, our
listeners usually have the feeling of freeness and comfort; this is rare in
other stations. Altough we only have Chinese programs, but we belived that
you can feel the lightness and joyfulness from the rhyme of our programs.
I would like to thank you again for listening to our station; hopefully we
will meet again in the air.
Taatusti kun asema tulee jälleen kohdalleni sitä kuuntelen ! Ohjelma ideaa
myös Suomen lukuisille Jukebox asemille !!

Tässä oli 3 hyvää syytä miksi minä jaksan edelleen jatkossakin lähetellä
raportteja postitse, eikä heikot vastaus prosentit jaksa masentaa (taas
vähään aikaan)

:)

T: JPI