[DX] RE: bluffiraportit ja v/s:t

Tervehdys!

Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta... :-) Olen aina suhtautunut
hieman skitsofreenisesti v/s:ien nimien antamiseen Clusiveen tai RM:aan.
Syynä on se, että en katso olevani oikeutettu antamaan kenenkään nimeä
julkiseen käyttöön kysymättä asianomaiselta lupaa (mistä huolimatta olen -
ristiriitaisin tuntein - laitellut v/s:ien nimiä tälle postituslistalle).
Jos joku hyvän hyvyyttään vaivautuu vastaamaan raporttiini, en tiedä onko
oikein, että minä levitän ympäriinsä kyseisen henkilön nimeä hengessä "tuo
tyyppi vastasi minulle; lähettäkää raponne sille, kyllä se teillekin
vastaa". En minä voi velvoittaa ketään toimimaan kaikkien dixareiden
v/s:nä. V/s:stä saattaa raporttitulvan edessä tuntua samalta kuin
itsekustakin tuntuu saadessaan lootaansa kaiken maailman roskamaileja: "voi
helvetti, mistä nuo ovat osoitteeni onkineet, mitä ne minua kiusaavat..?".
Kuten JHY:kin kommentissaan totesi, v/s:n vastausinto voi laantua hyvin äkkiä.

Jos v/s on asemansa puolesta selkeästi aseman virallinen v/s - esimerkiksi
aseman johtaja tai pääinssi - ei nimen antaminen yleiseen käyttöön ole kai
kovin tuomittava asia, mutta jos vastaaja sattuu olemaan joku
poikkeustapaus aseman henkilökunnasta, ei mielestäni välttämättä ole kovin
suotavaa julkistaa tällaisen henkilön nimeä.

Jos v/s:n nimen antaa Clusiveen, RM:aan tai EE-hard-core -rinkiin, on
varmaa, että nimi leviää kaiken maailman bellabarbojen käyttöön pitkin
maailmaa. Pitäisikö sitten menetellä niin, että julkistetaan v/s:iä vain
tällä suomalaisella postituslistalla...? Mutta se taas olisi
epätasa-arvoista esim. niitä moitteettomia suomalaiskuuntelijoita kohtaan,
jotka eivät tätä listaa tilaa.

Sinällään en tiedä, onko merkitystä, käyttääkö joku bluffari jostain
julkaisusta tai nettisivuilta poimimaansa v/s:ää vai ei. Bluffari lähettää
joka tapauksessa raporttinsa asemalle, tiesi hän sitten jonkun v/s:n tai ei.

Kaikesta eettisestä dilemmoilustani huolimatta ohessa arvonsa ja tasonsa
tuntevien suomalaiskuuntelijoiden käyttöön muutama tuore ibsu-v/s:

684 RNE-1 Andalucia: Manuel Cubero Romero, Jefe del Servicio de Medios
Técnicos
729 RNE-1 Asturias: José Ma. Valdés Amado, Jefe Departamento Medios Técnicos
657 RNE-5 Madrid: Carlos Navarro Noreña, Jefe de Continuidad Informativa de
los 					Servicios Informativos de RNE
1026 SER R Salamanca: Juan Carlos Alvarez Santos, Jefe Técnico
1116 SER R Pontevedra: Jorge Hermida Aldao, Director
1341 SER R León: Enrique García Astigarraga, Director
1575 SER R Córdoba: Tomás Ríos, Jefe de Emisiones <trios@xxxxxxxxxxxxxxx>

73s de IS

Ilkka Suni