[DX] Huomenta Pellosta...

Tervehdys harrastajat...

Eipä ollut mukavaa herätä "doping-Suomeen" tänä aamuna, mutta radion avaaminen
piristi vähän mieltä.
NA-oli jokseenkin tyhjä lauantaina, sunnuntaina tuli vahvimmat 50 kw asemat
jokseenkin hyvin, ja
tänä aamuna kelit olivat selvästi paremmat kuin eilen, eli melkein joka taajuus
oli auki, mutta signaalit
heikkoja. Näillä korkeuksilla kelit loppuvat kuin veitsellä leikaten noin klo 8
STA, koska aurinko nousee
Jätin nauhan päälle jälleen 1360 kHz koska siinä tuli feidaillen useampi asema.
Illalla on sitten kuulostelun
aika.
Ilpo J. Leppänen mainisti puhelinlankojen käytöstä antennina. Olen kokeillut
niitäkin ja laiton kondensaattorin
väliin, ettei sieltä tule tasavirtaa mukana. Tästä on aikaa jo 10  vuotta,
mutta tulos oli silläkertaa ainakin
huono. 50m lanka antoi paremman tuloksen..
Eilen vahvin asema oli KXEL, joka lähetti henksua..yllätys minulle, ja
vakiokuulujat KOMO ja
KIRO ovat äänessä, eräänlaisia indikaattoria jos kelejä on NA:han.

Että tämmöistä palkisilta...harmittaa vain nuo hiihtoskandaalit.. "isot kengät"
 tulevat esiin juttua tutkittaessa,
ja sitten se vasta suuri jupakka alkaakin.....

terv. TW   Pello -19 aamulla..