[DX] Kesiksestä ym.

Tervehdys kaikille!

Kesiksestä riittäisi kommentoitavaa ja analysoitavaa vaikka kuinka paljon. Yritin ottaa irti kaiken jokaikisestä sekunnin murto-osasta, mitkä minulla oli käytettävissä, mutta kun...

Ilman mitään "nuoleskelua" tai "mielistelyä" kesis oli hienosti järjestetty ja minulle jäi erittäin hyvä jälkimaku keikasta. Ilpon "wc-paperirullan epäergonomiseen sijoitteluun" riittäisi lisättävää vaikka kuinka, mutta enpähän viitsi haaskata omaani ja muiden aikaa. Lisäänpähän vain sen, että taas kerran "vanha keino" osoittautui paremmaksi kuin pussillinen uusia: kun käväisi rääkäisemässä 16458 megan kokoisen aamu-ulvaisun "pikkupisu/aamujööti" -valikolla varustettuun isoon puhelimeen, niin siihenhän se torttendaaleri jäi fysiikan lakien seurauksena juntturaan keskelle rööriä ja sain kikkailla pitkän aikaa ennenkuin onnistuion optimoimaan fysiikan lait ja aamun ensimmäinen hätäpuhelu suostui lähtemään kaapelia pitkin liikenteeseen. Kyä mää oon sitä mieltä, että vanha IDO59 on edelleen kova sana (senkin kun pysty "modifioimaan" tai ko. luomusta harhauttamaan vaikka millä tavoin saadakseen sen ekokäyttäytyjäksi).
;-)

Ihmetyttämään jäi mm. se, miten kyseinen matkailuyritys haaskaa energiaa sekä luonnonvaroja ja sitten taas säästää "väärissä" kohdissa..

Okei: asiaan... Tuntuu varsin ikävältä tulla kesikseen tiedostaen olevansa "persona non grata" ja kuuluvansa "ignore him" -listalle. Ehkä ne, jotka tietävät, että "miksi?" on kysymyksistä tärkein, ymmärtävät, mitä tarkoitan (sry: olen todella väsynyt, eikä ajatukseni nyt kulje loogisesti tai teksti luonnu dramaturgisesti sujuvasti). Joka tapauksessa mieltäni kuormittaa vuosikausien aikana kasaantunut huono omatunto ja morkkis siitä, mitä olen tehnyt tai miten milloinkin käyttäytynyt ketäkin kohtaan DX-yhteisössä. Mutta kaikkeen on syynsä (edellen se kysymys: "MIKSI?). Niin paljon väärinkäsityksiä, inhimillisiä erehdyksiä, kohderyhmien virhearviointia, liian raflaavien psykoanalysointikeinojen käyttämistä, ylimustaa ja -sairasta huumoria, oman suorituskyvyn yliarviointia, ylioptimismia, sekunnin murto-osan näppismokia, yliväsymystä ja -päihtymystä, malttamatomuutta, liiallista provosoitumista etc. takana... Pitäisi joskus puhdistaa pöytä kunnolla - tai ehkä se on jo myöhäistä: ihmisen teoissa kun ei valitettavasti ole "undo"-toimintoa.

OK, se siitä... Itse tein koko reissun ajan helevetin kovaa duunia, tutkimustyötä, analysointia etc. Provosoin, "brassailin" jne. Mutta kaikkeen on syynsä. Mm. "herra niittykummun" kanssa olisi ollut mukava keskustella pidempään, niin kuin niin monen muunkin. Ja jäi harmittamaan, että oli niin monia harrasteveljiä, joiden kanssa olisin halunnut keskustella kaikessa rauhassa, mutta kun... Ehdi siinä sitten, kun koko ajan teet miljoonaa asiaa yhtä aikaa ja mietit siinä sivussa 16,237 miljoonaa muuta asiaa... Ja psyykkaat koko ajan niin itseäsi kuin muita. Jäivät satunnaiset naaraatkin kokonaan katsastamatta ;-)

Kesikselle asettamani "target" toteutui 110-prosenttisesti - valitettavasti. Mm. erilaisia jutun aiheita (erilaisia käsittelykulmia/painotuksia, jne...) on kehkeytynyt niin paljon, että voisin täyttää keskikokoisen maakuntalehden etusesta takaseen ainakin muutamaksi päiväksi. Yksi juttu voisi esim. alkaa näin:

"Raimo pitelee nuijastaan visusti kiinni kuin Herb Alpert kullatusta trumpetistaan. Tanssahtelee, pyörähtelee, agiteeraa jäljittelemättömillä, sumeilematonta julkimainontaa sisältävillä palopuheillaan... Ja kun nalli napsahtaa eli Raimo tekee sen kuuluisan koreografisen liikkeensä ja nuija kopsahtaa pöydän pintaan, millisekunti muuttuu ikuisuudeksi. Koska Raimo on Raimo. Se Ainoa, Oikea ja Autenttinen...

Nalli napsahti, nuija kopsahti. Kuka veti välistä, kuka sivusta, kuka harhalaukaisi, kuka jäi katumaan viimeistä "puttiaan"...? Mitä itse asiassa tapahtuikaan?

Itse asiassa edellä kuvaillussa episodissa harrastettiin DX-kuuntelua. Aivan: DX-kuuntelua..."

And so on. En nyt viitsi kikkailla kopiraittien kanssa ja lähetän tämän tavallisena meilinä...

Toimittajia ja valokuvaajia (eikä tietenkään mitään ammattiryhmää etc. varsinkaan, jos ole kyseisen alan spesialisti) ei kannata arvostella, sillä "kukaa ei oo paree ko toine, eikä aina niikää hyvä" (lainattu, loistava aforismi by fil.tri Leo Suomela), mutta siitä huolimatta... Olikohan paikallisella maakuntalehdellä liikkeellä kesätoimittaja ja -kuvaaja, mene ja tiedä? En yhtään ihmettele, että Juha luki juttua itkuun pillahtamaisillaan (mistä tilanteesta tuli, muuten, aika hyviä kuvia - paitsi että täyspaska digikamera tärväsi todella monta hyvää tilannetta - onneksi olivat vanha kunnon Pentax ja Starblitz mukana, niistä kuvista tulee huomattavasti parempia). No, se siitä. Osa digikuvista on jo käsitelty, mutta minun täytyy nyt vielä tsekata pari tekijänoikeudellista seikkaa ennen kuin otan kantaa kuvien jatkokäsittelyyn-, levitykseen ja -käyttöön. En halua, että aiheutan multidraaman mie ite - ammattiliitto - harrastejärjestö - "palkkani" maksaja etc. Sunnuntaina iltamyöhällä käymien keskustelujen perusteella sille ei kuitenkaan ole käsittääkseni estettä, että ottamiani kuvia käytettäisiin esim. RM:ssa, jos niin haluatte. Toistaiseksi kuitenkin KIELLÄN EHDOTTOMASTI kuvien käytön muuhun kuin erittäin yksityiseen käyttöön (netistä löytyvissä versioissa on vaikkapa Korkeimmassa oikeudessa toteen osoitettava copyright).

Pentele, kun nämä meilini venyvät aina helluntaiepistoloinneiksi... Kesiksessä oli varmasti monella muullakin kaikki reseptorit "FULL ALERT" -tilassa... Niin minullakin... En malta olla heittämättä paria "sairasta" insider-jokea, enkä nyt viitsi/ehdi/jaksa ryhtyä perustelemaan/txtailemaan/meilailemaan etc. jokaiselle erikseen : 1) Vesku: "paljastuit". 2) Jukka: "Set Alert Mode-> Choose-> Type 'JJS' ". Helekuta, mikä trakkeri ja tikkeri, modifioitu muting ym; mies vetää sekuntisikeitä "Herran rauhassa", ja siitä huolimatta täysi tajunnan tila sekä välitön toimintavalmius päällä koko ajan ;-) 3) Ripa: "Huutokaupassa" tekemäsi analyysi "huutokaupan" aikaisista toiminnoistani oli aiiiiiika lähelle oikeaan osunut ;-)  No, leikki leikkinä ja sormi pois... näppäimeltä :-)

Erityiskiitoksia hyvistä kekusteluista, hienoista hetkistä, etc. olisi jakaa vaikka mihin suuntaan ja vaikka kenelle, mutta listan lyhentämiseksi vain relevanteimmat eli käytännön kesisaikaisten sekä tulevien toimintojen onnistumisen kannalta MAHDOLLISESTI tärkeimpiä henkilöitä: "ulvova, uusi mies", "Mr. EFMH", "hard-core-päällikkö", "Jukka: hyvin teit", "killun halkaisija rakentaa vaikka rautaputkesta radion", "Mies sanoi: -Joku tosissaan pelkäsi sinua.", "liha-pomo" , "ei kuvaa julkisuuteen - menettelemme kuten sovimme", "juristi", "Hassu", "silloin tällöin eteläkarjalainen 'yks hannu vaan Espoosta' ", "Heikki sanoisi: 'haa' ", "ulvova upokas", "talk a... little bit more", "jorisssut poppari", "Twin Falls", "huutokauppakasööri", "lyhytaaltoradio saa moninkertaisesti takaisin kuluneen skandiviikonlopun aikana julkistamansa ilmaismainoksen" jne.... Muita unohtamatta, mutta nyt mainitsematta.

En ole kysynyt kaikilta valokuvauksen kohteina olleilta lupaa kuvien julkiseen käyttöön. Jos joku paikalla olleista - siis aivan kuka tahansa kyseisessä tapahtumassa olleista - haluaa kieltää kuvansa julkistamisen, olkoon hyvä ja ilmoittakoon siitä minulle jotain kautta.

Nyt on pakko lopettaa, tai teen taas priorisointivirheen ja tämän meilin vääntäminen tulee maksamaan minulle maltaita. Tai viime kädessä henkeni.

Summa summarum: kiitoksia ja kehuja vähän sinne sun tänne. Palailkaamme asiaan, edistäkäämme yhteistä hyvää jne. Ja toivottavsti uskotte, etten ole niin epäkurantti yksilö kuin oletatte - koska silloin oletatte erittäin väärin.

Seitenkolmoset.

PS1: Olen - muita proteiinipaukkuja väheksymättä - samaa mieltä , että repan pitäköön jälleen lihaksi tuleman.

PS2: Tehdäänpäs ihmispoloille tiettäväksi, että leijonat ja rotarit sun muut milteipä kalpenevat dixarien rinnalla eli lisää jengiä kehiin.

PS3: Olen vuoskuausia pohtinut jäsenistön keskimääräistä ÄO:ta, joka lienee sangen korkea. Mutta kun älytkkyyttäkin voi analysoida ja määrittää/mitata niin monin, subjektiivisin tavoin...

PS4: Suositukseni Elisa communicationsille ja sen "tuotteille": buy. Monistakin eri syistä.

PS5: Punakoodinen mato möyrii ympäriinsä, esim. ilmeisesti AOL:n ongelmana mutta tämän minä ja moni muu tiesimme jo välittömäöstiaktivoitumispäivän jälkeen

PS6-5769: samaa paskaa.

Kaikki PS:t:

Jotakuinkin sama

Ja loppuun vielä hetken aforismini (tekijän- ja käyttöikeudet by me/SJL(?)/ISSY(?)):

Jos et tiedä, mitä teet, älä tee... Ja kuitenkin, viimeistään aivotoimintojesi sammuessa sen peruuttamatoman kerran, tiedät, että... TEIT VIRHEEN TEKEMÄTTÄ MITÄÄN!