----- Alkuperäinen viesti -----
Lähettäjä: <jk54415@xxxxxx>
Vastaanottaja: <Pentti.Lintujarvi@xxxxxxxx>
Kopio: <dx@xxxxxxxxxxxxxxxx>
Lähetetty: 16. elokuuta 2001 12:01
Aihe: Re: [DX] Ulkomaankirjeiden ohjeet

At 10:46 16.8.2001 +0300, you wrote:
>Suomen Posti on juuri julkaissut www-sivustollaan ohjeiston, joka koskee
>ulkomaille lähetettäviä kirjeitä ja paketteja. Ohjeistossa on maakohtainen
>haku ja löytyy osoitteesta:
>
>http://www.posti.fi/yksityis/ulkomaille/
>
>Ohjeistosta löytyvät mm. kuljetusajat (esim. 'Priority' -kirje Ukrainaan
5-8
>päivää) ja kielletyt lähetykset (esim. Bosia-Hercegovinaan ei saa lähettää
>rahaa)

Jugoslavian kohdalla lukee, että "Kosovon alueelle (38-alkuiset
postinumerot) saa
toistaiseksi lähettää enintään 20 gramman painoisia lähetyksiä, ei
kuitenkaan
vakuutettuja lähetyksiä."

Kaksi kassurapoa Kosovoon olisi ollut kohta lähdössä, mutta mitenköhän
noiden
kanssa nyt sitten tekisi kun eivät millään 20 grammaan mahdu? Kannattaako
koittaa riskillä vaan?

Hauska kohta Jugoslavian ohjeistossa on nuo rajoitukset: Lusikat, haarukat,
vihellyspillit,
ulkomaiset univormut. Miksiköhän noita pitää rajoittaa?

Jouni