Vs: [DX] Asemabongauskilpailu

Moi Vesa ja muut,

Asemabongauspalsta on alkanut 1.9. PISTE!

Asemabongauspalsta on QSL-palstoista ja rankista TÄYSIN ERILLINEN OMA KISANSA, joka toki toimii samoilla pistelaskusäännöillä. joten huoli pois. Nauhapisteet eivät vaikuta QSL-palsta tai rankkipisteisiin hitusen vertaa. Onpahan vain kilpailumuoto sellaisille, jotka kuuntelevat, mutta eivät ehdi TAI HALUA raportoidda asemia. Toki kisaan saa osallistua jokainen kuuntelija ja rankkihirmuilla on/ olisi hyvät mahdollisuudet pärjätä kisassa.

Eli siinä niitä hyötyjä... Uusille tai vähemmän raportoijille aktivointia. Rankkisotureilla myöskin innostusta kuunnella uudestaan jo raportoituja asemia, esimerkiksi heikoilla keleillä (hyötyjä: 1. kuuntelijalle pinnoja uudella palstalla, 2. tieto bandien asemavalikoimasta välittyy nykyistä paremmin uudemmille kuuntelijoille ja RM-lukijakunnalle, 3. vanhoja selatessa irtoaa uusiakin "vanhingonlaukaisuja" rankkisoturin kassiin...

Haittoja: ????

Muuten sanon suoraan, että Vesan kirjoituksesta paistaa läpi selvä pelko, onneksi turhasta. Monet kommentit jätän omaan arvoonsa, koska perustuivat ilmeisesti virheelliseen tietoon uuden palstan olemuksesta.

Kommentoin kuitenkin tai kysyn:
1. Mitä muita turhia kilpailuja/palstoja harrasteen piirissä on?
2. Rank ym. arvostus? Rank ja muut palstat säilyttävät asemansa, jos se sen ansaitsevat... Uusi palsta TUSKIN on mikään kilpailija, eikä haluakaan olla... (Ja luultavasti EI KYKENEKÄÄN olemaan...). minusta RANK on ykkönen omassa sarjassaan, toisaalta esim. piraattipalsta saatta vastaavasti jollekulle olla vastaava tärkeä palsta lehdessä. Kaikille liiton sääntöjen puitteissa toimiville on mielestäni kyettävä tarjoamaan jotakin KUIHTUVAN harrasteemme puitteissa...
Lopputekstiisi vastasinkin jo...

Toivottavasti asia tuli näin selväksi kaikille, eli taistelu aloitus yms. asioista on turha, koska UUSI PALSTA EI UHKAA KETÄÄN TAI MITÄÄN. (Ja on aloitettu jo keskusteklun jälkeen...)

Ja lopuksi, kiitos mielipiteistäsi Vesa. Toivon, että olen kyennyt valaisemaan asioiden todellista luonnetta sinulle ja muillekin, joille on syntynyt (ehkä keväisen keskustelun pohjalta) väärä käsitys asemabongauspalstasta. Tietysti saattaa olla niinkin, että asiasta on tullut informoitua huonosti.  Sen verran kerron vielä, että uusi palsta toimii noiden sääntöjensäpuitteissa ja että taustalla EI OLE MITÄÄN SUUNNITELMIA tai ideoita muuttaa muiden palstojen toimintaa tai arvostusta millään tavalla. Ne ovat asemansa saavuttaneet ja ARVOSTAN niitä itse ERINOMAISEN paljon

Samaa myötämielisyyttä toivon uutta raakilettakin kohtaan, jos mahdollista.

parhain syysterveisin,

Alpo