Re: VS: [DX] SVK 1071 Studio Presov

Kävin katsomassa SR:n kotisivut, joissa Reginan alla oli vain ne
kolme alueasemaa.  Radio Patrian alta löytyivät etnisten
vähemmistöjen ohjelmat.  Ukrainankielisen ohjelman sivu tässä:
http://www.slovakradio.sk/patria/nev/ukrainske/index.html

Alla pätkä tekstistä, jossa sanan východ arvelen merkitsevän itää.
Ohjelmaa voitu kuunnella 70 luvulta lähtien Itä-Slovakiassa?  Koska
myös Regina Kosice lähettää Itä-Slovakiaan lienee ANA varsin
oikeassa, l. Itä-Slovakiaan (jossa kai Ukrainalainen vähemmistö
asuu, toisen maailmansodan jälkeen rajamuutoksia muistaakseni?)
 lähetetään  kahta alueohjelmaa (jotka voi kylläkin erottaa, taajuus
900 Kosice, 1071 Presovissa tuotettu).  Presovissa tuotettu ei
varmaan ole tarkoitettu Presovin alueelle, vaan koko Itä-Slovakian
ukrainankieliselle vähemmistölle l. eri kohderyhmä.  Tätäpä voisi
ALT pohdiskella pistelaskijoiden iloksi tai suruksi.....
Terv JHY

Pred 70 rokmi vzniklo rusínske a ukrajinské vysielanie s poslucháèmi najmä
 na východe Slovenska. Hlavnou  spravodajskou reláciou sú Rádionoviny.
?pecialitou vysielania v ukrajinèine sú verejné nahrávky vo
východoslovenských obciach, ktoré ilustrujú ve¾mi blízky kontakt s
poslucháèmi. Od decembra 1999 vysielame   raz mesaène celo?tátne na
regionálnom okruhu 30 minútový magazín pre Rusínov. Redakcia v Pre?ove
  pripravuje ka?dý tý?deò 14 hodín programu pre Rusínov a Ukrajincov