[DX] Syysmyrskyt

Huomenta!
Oheinen kuva näyttää mitä oli Oriveden Opiston juhlasalin
takana Aarnen päivän aamuna, viime torstain megamyrskyn
jälkeen.  Hyvällä tuurilla selvittiin, sillä yöllä oli vain
parin tunnin sähkökatko eivätkä kaatuneet kaksi isoa kuusta
edes osuneet juhlasaliin.  Kuvan parkkipaikalla lähin auto
jäi metrin päähän kaatuneesta puusta.
Kangasalla kaatui jo Pyryn päivänä iso kuusi Aasia-antennin päälle.
Kun olin saanut sen korjattua, tuli uusi myrsky ja taas kaatui
puu saman antennin päälle.  Sähkö on ollut poikki Kangasalla
kaikkiaan yli 20 tuntia.  Nyt on kaikki taas kunnossa.
Erittäin tyytyväinen olen viime kesänä PMA:n kanssa pystytettyyn
12-metriseen VHF-antennimastoon.  Se ei ollut moksiskaan
kummastakaan myrskystä ja molemmat yagit toimivat hyvin.
[...]
Mitäpä muualla on sattunut dx-kuuntelijoille?

JM
Kangasala
http://www.kaapeli.fi/~jmantyla/

JPEG image