Vas: [DX] HCDX:n olemus

> 73´s
> Jouko JKH
> Turku
>
> PS. Voitte onnitella myös minua, Samppa Lajunen on serkkuni poika. Eipä taida olla olla nuo hiihtogeenit ainakaan minulta kotoisin. Olin aina kansakoulun hiihtokilpailuissa viimeinen ja palkinnoksi sain pullollisen kalanmaksaöljyä!!!!

Onnittelut vaan!
Onkohan se tuo kalanmaksaöljy nykyisin hemohessiksi luettava aine? ;-))
Muuten olisi todella mukava lueskella isäntien vihjeitä netinkin kautta.
Lehden kautta tulevia vihjepalstoja tulee nykyisin enää harvoin lueskeltua
73`Esko
Enpä tiedä, ketä nämäkin kuunteluvihjeet mahtavat kiinnostaa. Ei kai kai ketään Toivottavasti ns. harmaa massa herää ja vihdoinkin alkaa lähettää kuunteluvihjeensä HCDX-listalle.Palautetta kaivataan.TNX Mauno Ritolalle kannustuksesta!

Olen aina toivonut, että tälläinen jutusteluluonteinen kuunteluvihjeiden levittäminen onnistuisi aivan jokaiselta SDXL:n rivijäseneltä HCDX-listalla, tasosta riippumatta. Minusta on mukavaa ja vaivatonta lähettää parhaat lokaukseni esim. Glenn Hauserille tai Graham Powellin Online DX-Logbookiin. Täällä niille ei tunnuta annettavan arvoa.  Kaikille HCDX-listan tilaajille toivon rohkeutta lähettää kaikki kuunteluvihjeensä tälle palstalle, eiköhän RISTO KOTALAMPI ajattele aika tavalla samalla tavalla!? Koska SDXL ei pysty järjestämään asiaa, lienee HCDX ainut oikea areena kaikentasoisille kuunteluvihjeille.

Tässä tämän aamuiset parhaat sieppaukseni:

Taitavat kuulua nuo MW-britit erikoisen hyvin täällä lounaisessa Suomessa. Tässä asemat jotka varmuudella tunnistin:

-1458 kHz  "This is SUNRISE R News" 0706 UTC
-1332 kHz  CLASSIC GOLD 1332, Peterborough
-1161 kHz TAY AM, Dundee
-1170 kHz MAGIC 11-70, Teesside

Enpä ole ehtinyt perehtyä looppini Wellbrook ALA 1530P:n ominaisuuksiin. Hyvin nuo britit ainakin kuuluvat, samoin kuin Amerikan Neitsytsaaret (10 kw ) 1620 kw. Ei kai se enää kuulu, kun teho on nollattu yhteen kilowattiin.

Olen jo pitkään yrittänyt kuulla Georgian (ent. neuvosto Gruusia) ulkomaanpalvelua. Tänä aamuna se vihdoinkin onnistui:

11805 kHz R GEORGIA in English 0628-0658 UTC. Seuraava ohjelma lähetettiin saksaksi. Olipa todella hankala tapaus!