[DX] JOKAMIESLUOKAN LOKAUKSIA

Heippa vaan listalaiset,

Tässä  tulee viime päivinä kuuluneita asemia, ei mitään erikoista, mutta sentään jotakin. Ei MW-DX-kuuntelusta oikein tule mitään näissä rivitalo-olosuhteissa, hyvä jos kuulee edes jotakin lyhkäsillä. Paras MW-aika on kun kaikki muut asukkaat ovat unten mailla, silloin häiriötaso on matalimmillaan ja liikkarini  ja looppini  pääsevät oikeuksiinsa.SW- antennina toimii vanhaan tapaan kuparipiuha kiinnitettynä sadekouruun ja talomme peltikattoon. Olisikin mielenkiintoista käynnistää keskustelu siitä minkälaisilla antenniviritelmillä ja vastaanottimilla minun tasoiseni kaupunkikuuntelijat oikein kuuntelevat!

Tässä muutama viime päivien sieppaus:

Tätä ensimmäistä en viitsinyt edes kirjoittaa lokikirjaani. Kuulin tänä aamuna taajuudella 5013 kHz aseman, joka mielestäni lähetti tanskaksi (?!) 0530 UT. Ei tunnu sopivan DR:n harhalähetteeksi minun matematiikkani mukaan. Kuten tunnettua on, ihmisen muisti on lyhyt ja minulla oli aina matikassa huono arvosana.

Toinen vakioharha  on 5562 kHz, eli TRT Izmir 6 x 927 kHz 0415 UT. Tämä ei ainakaan oltut rx:n harha.

3279,55 kHz 0420 UT joko LV del Napo tai R Maria de Colombia? Kuului melkoisen mukavasti tänä aamuna. Px-tyyli melkoisen harrasta.

4890 RFI Moyabi 0420 UT. Px oli ainakin ranskaksi, kai se RFI, eikä esim. Africa No. i ?! Kuuluvuus aivan surkea.

4085 Voice of  Iraqi Kurdistan  (?) kuului tässä mukavasti ke 1805 UTC. PP:n mukaan QTH voisi sijaita Irakin Kurdialueella ja olisi nimeltään SALAH al-DIN. Kukapa tietää tästä asemasta ja mahdollisesta/mahdollisista lähetinpaikkakunnista enemmän?!

11590 China Huayi BC Company, Fuzhou kuuluu mukavasti ja soittaa  iki-ihanaa kiinalaista poppia. S/OFF 1700 UTC.

Loppukevennykseksi sopii Voice of Russian Joe Adamovin heittämä huuli. Mistä tunnistat kommunismin: " Jos esim. omistat kaksi lehmää ja valtio ottaa ne haltuunsa. Sen jälkeen ostatkin maidon kaupasta!" Ajat ovat muuttuneet....

Hauskaa DX-pitoista viikonloppua!

73´s
Jokke JKH
Turku