[DX] Vs: [DX] Onko kelejä ?

Kelejä todennäköisesti on. Niin kuin aina....

Eilen (to) aamulla oli mahtavat auringonnousukelit MW:llä Painopiste oli Kolumbiassa. Yhtään jenkkiä ei kuulunut. Tänä (pe) aamuna kelit jatkuivat suunnilleen samalle alueelle, mutta heikompina, pari jenkkiäkin nyt joukossa. A:t ja K:t ja protonikäppyrät näyttävät tällä hetkellä lupaavilta. Joten voisi veikata, että huomenaamulla (la) olisi samantapaiset kelit kuin viime viikon perjantaiaamuna, jolloin koilliskulman US -jenkkejä tuli tukka putkella yhdessä perulaisten kanssa.

Keskipitkiä kannattaa kunnella sitten vain 0300-0400 UTC. Yöllä ei kuulu mitään.

Jos MW:llä ei sitten kelejä olisikaan , tropiikkibandeilla kannattaa tsekata CA -asemien taajuudet. Radio Litoral 60 MB:llä ainakin on ollut voimakas vakiokuuluja joka aamu. Muita, joita kannattaa yrittää: 90 MB: R Luz y Vida, R Cultural, LV de Nahuala. 60 MB: R Comas, R Del Pacifico, R Cristal Internacional/R Pueblo (parhaiten kuitenkin yöllä 2300 UTC, jos yleensä lähettää), R Miskut, Rdifusora Mineria, R Amanecer Internacional. Nämä ainakin itse olen kuullut viimeisen viikon aikana.

73 de PUL