[DX] Ylijännitettä !

Moi

Lähdin torstaina pois mökiltä/kuuntelukämpältä ja sain perjantaina soiton naapurilta joka kyseli mitä laitteita minulla on sähköverkossa kiinni ?
Kyselyn syynä oli se että aamulla oli tullut kova ylijännite taloihin. Lamppuja oli poksahdellut rikki, ainakin yksi TV oli räjähtänyt, jääkappit ja tietokoneet olivat vaurioituneet...
Lopulliset vauriot selviävät kun naapurit vaihtavat tuho tietojaan. Paikallinen sähköyhtiö (KSS ?) saanee korvaus vaatimuksia aikanaan.
No onneksi en ollut mökillä joten olin pois lähtiessä ottanut verkosta pois kaikki DX laitteet ym. Naapuri kävi mökilläni tarkastamassa tilanteen: ainakin jääkaappi sisältöineen meni pilalle...

Joten muistakaa kytkeä laitteet pois verkosta ja antenneista kun ette ole paikalla !

P.S. Aikaisemman naapurin tulipalo viestin jälkeen on aina naapurin soittaessa "hiukset nousseet pystyyn". Toivottavasti ei soita ja toivota hyvää joulua :)

T: JPI