[DX] Surkea Bangladesh ja muita nauhoja

Ei mikään lokaus, mutta ihmettelemään pistää, onko
minkään maailman radioaseman idaaminen yhtä
mahdotonta kuin R Bangladeshin. Kahdella Pohjanmaan
peditionilla olen kuunnellut asemaa taajuudella 15520
kuutena päivänä tuntikaupalla välillä 1300-1700 UTC,
ja nauhasalaattia tuuleteltuani löysin 12-13 tunnin
kuunteluista kaksi (2) tasatuntikuulutusta, joista
voi kuulla hyvällä tahdolla sanat "Bangladesh Betar".
Asiaa ei auta niin yhtään aseman karmea tukkoinen
audio, joka tekee muutenkin epäkiitollisesta bengalin
kielestä muminaa ja örinää.
Tämän vain halusin purkaa tunnoltani. :-P

Mitä tulee DZ-asemaksi epäilemääni 1584:n klo 1240
kuulemaani ihmeellisyyteen, niin tällä hetkellä epäilen
- Country Radiota! Englanninkieliset fraasit mainoksissa
hämäsivät pahemman kerran niin ettei edes tsekki
kuulostanut tsekiltä. Hienoa.

Muita nauhoilta löytyneitä kummallisuuksia on 1602:n
venäläinen, joka kuului 1509 UTC ja kuulostaa kuuluttavan
Radiostantsija Unit, jota pidin aluksi ohjelman tai
yhtyeen nimenä. Nyt olen ottanut lusikan kauniiseen
käteen ja pidän asemaa Yunostina, QTH "Jossakin
Länsi-Siperiassa".

73's JLN