VS: [DX] Hong Kong 3940 vastasi kortilla !

VS: [DX] Hong Kong 3940 vastasi kortilla !

E-mail vastauksessaan kertoi tehon olevan 5 kW - kts alla. Nähtäväksi jää,
löytääkö perinteinen kortti tännekin, nuo e-mail vastaukset kun hieman
vesittävät koko harrastuksen alkuperäisen ajatuksen ;)

73's

JNU

"RTHK has broadcast weather report for yacht race 2002 at 3940 KHz (Short
Wave
broadcast at 5 KiloWatt) since 16 October 2002."

Hannu Romppainen [SMTP:hannu.romppainen@xxxxxxxxxx] kirjoitti 19.
marraskuuta 2002 12:30:
| Tervehdys dx-kansa !
|
| Harmittelin jokin aika sitten Hong Kongin vastaustapoja, kun emailiin
tuli pelkkä "Thank you for your enquiry". Asia korjaantui kerralla, kun
RTHK 3940kHz vastasi perinteisellä QSL-kortilla
| snailmailina. Kortissa ei ole v/s:n nimeä, vaan pelkkä leima ja
verifiointiteksti taajuustietoineen. Kyllä tämä kortti "konservatiivisena"
kuuntelijana lämmittää enemmän kuin pelkkä kuiva email. Tietääkö joku
aseman tehoa ?

| Eilen tuli vielä kenialainen KBC Marsabit 1233 emailina, joten
vastausputki ei ole sentään kokonaan katkennut. Taisi olla vasta uran 4.
MW-kenialainen, joten haasteita riittää huippumiehiin verrattuna. Laskujeni
mukaan olen lähettänyt v. 1979 - 2002 yhteensä 1996 kuuluvuusraporttia,
joihin on tullut kaikkiaan 1301 vastausta eli vastausprosentti lienee noin
65 %. Eli aika kaukana ollaan rankin kärkimiehistä raporttien ja vastausten
suhteen...kohta paukkuu tonnit !

| Vihjeenä: Radio Tajikistan tuntuu lähettävän englantia 1645-1700 UTC
taajuudella 7245 kHz. Klo 1700 UTC jälkeen RFE tuhoaa taajuuden. Asema
mainitsi idissään myös taajuudet 648, 972 ja 1143 kHz.

| Kelitkin lienee vihdoin paranemassa ?
|
| 73's HAR

| Maksuton sähköposti aina käytössä http://luukku.com
| Kuukausimaksuton MTV3 Internet-liittymä www.mtv3.fi/liittyma

| THE INFORMATION IN THIS ARTICLE IS FREE. It may be copied, distributed
| and/or modified under the conditions set down in the Design Science
License