Date: Mon, 30 Dec 2002 11:03:29 +0200
From: asko.valimaki@xxxxxxxxx
To: vahakain@xxxxxxxxxxxxxx
Subject: RE: PLC

Moro!

Sori että viipyi, olin lomalla.

Muutama radioamatööri on kirjoittanut yleisönosastoon kirjoituksia, joissa kyseenalaistetaan PLC:n toimivuus, halpuus, tietoturvallisuus, häiriöttömyys, toiminta radiolähettimen naapurissa ja toiminnan jatkumisen takaaminen. Tämä on mielestäni oikea tapa toimia. Kannattaisi kirjoittaa mahdollisimman moneen lehteen ja erityisesti siellä, missä koeverkkoja huhutaan tulevan tai missä laitteita jo myydään. Kirjoutukset tulisi suunnata niihin lehtiin, joita tavalliset ihmiset lukevat: näin saadaan oma mielipide näkyviin niille, jotka PLC-systeemin ehkä ostaisivat eli yleisölle.

Harrastelehteen kirjoittaminen ei paljoa auta, koska sitä lukee vain harrastajat.

Ammattilehdet tavoittavat kyllä ihmisiä, mutta eivät mielestäni sitä tärkeintä eli ostavaa yleisöä.

Kannattaa seurata sfnet.harrastus.radio.ham -palstaa. Siellä on silloin tällöin linkkejä eri uutisiin ja myös yleisönosastokirjoituksiin.

Jo ilmestyneistä mielipidekirjoituksista saa hyvän ideoita, mistä voi itse kirjoittaa edelleen.

Saako DX-liitto lausuntopyyntöjä standardiehdotuksista? Onko jäsenistössänne ketään, joka on mukana standardointityössä?

Asko, oh3gi