Vs: [DX] Digitaalinen AM/WOR

Tuomas Talka kirjoitti:

> Uusimmassa QST-lehdessä näytti olevan aika laaja artikkeli digitaalisesta
> AM:sta, case WOR 710 New York NY. Lehti tuli minulle vasta eilen, joten en
> vielä lukenut kyseistä artikkelia, mutta se näytti erittäin
> mielenkiintoiselta. Ainakin tekniikkamiehille siitä luulisi olevan iloa.

Terve!

Ko. artikkeli on herättänyt huomiota USA:ssa koska teksti jenkkikuuntelijoiden mielestä vähättelee ja vääristää IBOC-järjestelmän haittavaikutuksia. Samalla ARRL:a on haukuttu pystyyn hampaattomaksi järjestöksi, joka ei enää aja alati supistuvan jäsenkunnan etuja. WOR:n inssi tietysti ylistää äänenlaatua samalla kun vähättelee häiriöitä. USA:ssa pelätään, että IBOC tulee tuhoamaan keskiaallot DX-mielessä asemien lähettäessä häiritsevää "melua" ylileveällä kaistalla.

73's
HS