[DX] Tosi verifiointi

Tässä taannoin herättelin keskustelua ikivanhasta aiheesta; mikä on verifiointi ja mikä ei. Asiassa oli vähän niin kuin oma lehmä ojassa. 200:n verifioidun maan rajapyykki kun aivan lähellä ja kun Ceuta olisi ollut uusi maa, niin ... Henkilökohtaisesti asetan vähän enemmän vaatimuksia sellaisen verfioinnin suhteen, joka toisi uuden maapisteen - ja vielä enemmän vaatimuksia, kun on kyseessä tuollaisen tasaluvun saavuttaminen. Käydyn keskustelun pohjalta päädyin sitten siihen, etten hyväksy SER Algecirasin korttia Oleradio Costa del Estrechon verifioinniksi. Asema kun viime aikoina vastannut ihan 'kunnollakin'. Nämähän ovat subjektiivisia asioita ja kukin harrastaa pisteiden keräilyä siten kuin itse parhaaksi näkee - tai on harrastamatta ja keskittyy kuunteluun.
Mutta hiljattain saapui vastaus, joka toi uuden maan ja jonka voin todella hyvällä omallatunnolla itsekin hyväksyä verifioinniksi. Nimittäin NRK Troms vastasi NRK Svalbard 1485:sta tehtyyn nauharapoon. V/s oli nimeltään Are Kristoffersen ja hän oli kirjannut vastauskirjeeseen ja QSL -korttiin hyvin selvästi, että olin kuunnellut nimenomaan Huippuvuorilta tullutta signaalia. Kirjeessä mainittiin jopa niitten ojelmien nimet, joita olin kuunnellut, ml. NRK Tromsin alueuutiset. Raportissani olin maininnut, että olin kuullut, että Huippuvuorten lähetin aiotaan sulkea. Tähän Are vastasi, että 'I can not confirm'. Eli ehkä NRK Svalbard ei ihan lähitulevaisuudessa katoa bandilta.
No nyt on 199 maata kasassa, yhtä huutaa vielä...

73 de PUL