[DX] Romania, emailqsl ja webbisivut

Reijo Alapiha kirjusteli:
>Taitaa olla tiukka hierarkia siellä päin, kun hän ei
>voi itse kirjoittaa sitä omalla luvalla. Saas nähdä
>tuleeko postissa mitään.

Minua puolestani huvittaa tapaus Radio Neumarkt,
Targu Mures. Asema on siinä määrin kiinnostava että
sinne pistin kirjallisen raportin ja peräti emailinkin.
Minkäänlaista vastausta e ole kuulunut, mutta aseman
romaniankielisillä kotisivuilla kehua retostellaan kyllä
että "radioamatöörit ovat kuulleet asemaamme
Pohjois-Euroopassa". (Tarkan sanamuodon voi tarkistaa
sivulta joka on muistaakseni www.radiomures.ro)
Ei siinä mitään, mutta olisivatpa edes laittaneet nimet
näkyviin...
Voisi tietysti kehitellä sellaista ideaa, että asemille, joilla
on kotisivu, suositeltaisiin että he verifioisivat raportit
pistämällä nimilistan näkyville. Siinähän ei ole periaatteessa
eroa, onko QSL privaatti vai julkinen, tyyliin Kingstown Radio.
Toisaalta, sivun päivityksessä olisi vähintään sama vaiva
kuin emailiin vastaamisella, joten taitaisi sekin jäädä
tekemättä.

JLN