From: Juha Ignatius [mailto:juha.ignatius@xxxxxxxxxxx]
Sent: 5. toukokuuta 2003 20:43
To: dx@xxxxxxxxxxxxxxxx; Per-Ole Stenman
Subject: Re: [DX] taas ei vastaus

Moi

Joo, täytyy zekata jos mulla on idi nauhalla tallessa niin sen voin sitten hänelle lähettää. Jos nauha idiä ei löydy niin vanha paperi raponi lähtee nyt paperikierrätykseen ja asema on taas uutta "riistaa". Ehdottomasti vastaan hänelle ja kiitän kirjeestä jossa oli paljon muutakin mielenkiintoista etenkin asiaa koskien Hawajia...
Valitettavasti olen tuhonnut paljon vanhoja nauhoituksia koska käytän vanhat formaattini nauhat (C kasetti/video) uudestaan ja minulla on tilanpuutetta asunnossa... nykyisessä MD formaatissa ,jota käytän nykyään olen säilyttänyt idit MD:n helppouden takia (yksi LEM pedition mahtuu yhdelle MD levylle !)

Mielestäni nämä ei vastaukset ovat hienoja kannanottoja, miksi ei asema vastaa raporttiin verifioiden, yleensähän ei verifioitavat lentävät roskiin ja kuuntelija lähettää taas uuden fupin...

Onneksi pisteet eivät merkitse minulle enää "mitään" joten olen tyystin lopettanut asemien kuuntelun pelkästään QSL mielessä kokonaan. Nykyään nautin pelkästään "kivojen"/ haastavien asemien kuuntelusta ja jopa joidenkin niistä raportoinnista. "Kivojen" asemien vastaukset ovatkin sitten kirsikoita kakun päällä... eli valitettavasti olette niistä joutuneet lukemaan päivän vastaus nimikkeellä :)

Ja ettei kukaan ota hernettä nenuun niin piste jahti on mielestäni myös ok, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä ja dx kielessä vaikkapa toinen tykkää lattareista ja toinen eurooppalaisista :)

Mielestäni on myös hienoa että otamme esiin Jim Solatien kaltaisen viestin jossa oli juttua haamuraportista Suomesta. Itse vastasin Jimille, että ei kait se ollut minä sillä minulla on  2 Coloradolaista asemaa jotka kuuluivat heikosti joista en ole saanut vastausta. No Jimin vastaus helpotti sydäntäni...
JMS ja JHU ovat minun unid nauhojani kuunnelleet ja etenkin Jampan huomautus erään aseman kohdalla on painunut mieleeni raportteja tehdessäni " No se on XXX asema mutta ei tätä voi raporttina lähettää asemalle"
Jimin ja Jampan kaltaisia kuuntelijoita kunnioitan ja koitan heidän raporttiensa tasolle yltää jatkossa...

Eli missä kulkee hyvän raportin rajat ?
Mielestäni se on kuuntelijan ja verifioijan välinen asia !

Kokeneet kuuntelijat : Miten olisi pieni juttu Radiomaailmaan hyvästä raportista malliksi etenkin aloittelijoille ?!

PS. KHVH raponi kopion (ja tarvittaessa vastauksen kopion saa) postitse minulta jos kiinnostaa "hyvä" rapo johon ei ole vastattu.

T: JPI