[DX] DX

Hei Risto ja kaikki muut DX-harrastajat,

Olen varma, että Kymenlaakson kokouksesta tulee onnistunut. Pitäkää hauskaa yhteisen harrastuksemme parissa. Olemme todella uhanalainen laji. Viimeksi tein tämän musertavan havainnoin tänään. Eräs nuorehko naispuolinen kollega oli asunut puoli vuotta Italiassa ja halusi oppia lisää paikallista kieltä. Totta kai suosittelin maailmanradion hankkimista ja RAI:n ym italiaksi lähettävien asemien ohjelmien kuuntelua. Lopputulos oli: hän haluaa kuunnella asemia Internetin kautta. Siihen jäi sekin surkea yritys.... Onko muilla samantapaisia kokemuksia, uusia asiasta kiinnostuneita ihmisiä on mahdoton löytää.

Radiomaailman avustajakian on todella vähän. En oikein ymmärrä keinotekoista jakoa vihje- ja lokipalstan välillä. Eikä oikein kannustanut ARM:n huoli vanhentuneista vihjeistä. ARM on DX-kuuntelun ammattilainen, minulle ja muille se on harrastus. Anteeksi virheet. Muutenkin homma on painottunut aivan liikaa uusien verifiointien ja pisteiden keräilyyn; tavallinen DX-kuuntelu, jota minä ja ja suurin osa jäsenistä harrastaa, on jäänyt valitettavastit aika lailla taka-alalle. Siihen minä JKH vaadin pikaista korjausta.

Lopuksi haluan "hauskuttaa" muutamalla tämänillan urbaanilla kuuntelutuloksella: -1368 kHz UNID ARABI. Paha QRM  1925 UTC. Mikäs mahtaisi olla?!
-1575 kHz -19 UTC- todella voimakas asema. Kieli hindiä, urdua (?) tms... mainio kuuluvuus.

73´s´
JKH
Turku

PS: Sony 7600G vs. AOR 7030+. Ehkä AOR:n antennikytkin oli taas kerran väärässä asennossa. En pidä siitä, että antenninvalin on rx:n takaosassa.  Kyllä AOR aina päihittää pahaisen Sonyn. Itseasissa AOR on aivan loistava liikennevastaanotin, eräs parhaimmista. Olen ollut erittäin tyytyväinen sen suorituskykyyn, ei valittamista....ja ALA-looppi tuossa erkkerikeittiön lattialla toimii aivan kiitettävästi, tosin juuri tällä hetkellä MW-kuuluvuus on tuhoontuomittu,  TNX Oliver Stonen MTV3-elokuvan "Heaven & Eerth".