Re: [DX] Kesis 2003 ohi

Lainaus "Mikko T. Laine" <mla1@xxxxxxxx>:

> Hei
>
> Tämänvuotinen kesäkokous on nyt onnellisesti ohi ja yhtenä järjestäjistä
> haluan kiittää kaikkia paikalla olleita tai käyneitä vierailijoita.
> Suuret
> kiitokset myös ohjelmien vetäjille kuin myös tukijoukoille.

Kiitokset Mikolle ja muille KaRaKun joukoille järjestelyistä. Minusta kesis
oli ihan mukava. Kansaa ei toki nykyisin enää niin hirveästi ole mukana,
mutta yli 50 kai nytkin kuitenkin osallistui. Paikka oli ihan toimiva ja
vaikka dx-kansan käytös ei aina olekaan ihan täydellisen tyylikästä, niin
ilmeisesti pahemmin palautetta ei tuostakaan ole tullut. Ja säätkin olivat
varsin kohtuullisia.

> Ja otetaan seuraavaksi hieman selittelyä...
> Vastoinkäymisiäkin tietenkin oli, sillä tämä oli ensimmäinen KaRaKun
> järjestämä kesis. Vaikka saimme voimakasta tukea ja hyviä neuvoja
> SDXL:lta,
> niin silti joitakin käytännön asioita jäi meiltä huomaamatta - esim.
> tiedotus, ensimmäisen illan sauna, liinavaatteet, päiväkävijöiden
> kahvitus

En minä ainakaan huomannut ensimmäisen illan saunassa mitään vikaa.

> [...]
> varattu
> jo vuotta,kahta aiemmin, joten ajankohta viivästyi viikolla. Sehän karsi
> osan mahdollisista osallistujista.
> Ja tietenkin allekirjoittaneen esitykset. Aloitus/lopetuspuheet jäivät
> melkoisiksi raakileiksi kun ex tempore-puheet eivät minulta luonnistu
> sekä
> Pohjois-Kymenlaakson dx-historian esittely meni rimaa hipoen -
> todennäköisesti alapuolelta. Opetuksena oli että perusjärjestelyihin
> osallistuvan  pitäisi jättää ohjelmien teko jollekin muulle jotta

Poksis-historian esittely oli minusta ihan hauska tarina, lievää kyynisyyttä
siinä esiintyi, mutta kuuluu asiaan...

> [...]
> hommiinsa. Onneksi oli lopulta runsaasti vapaaehtoisia ohjelmien vetäjiä.
> Ja
> kaksi henkilöä juoksevien asioiden hoidossa on aivan liian vähän -
> neljällä
> tullaan jo jotenkin toimeen...
>
> Mutta taisihan niitä onnistuneita hetkiäkin olla, mm ajo-ohjeet
> (enimmäkseen
> varastettu opiston kotisivuilta), sekä putkiradiomuseo ( vinkin antoi
> Risto
> Vähäkainu - kiitos siitä, sillä paikallisen on vaikeaa nähdä metsää

Minusta kiertoajelu oli ihan mukava, vaikka olenkin tietysti vähän jäävi
sanomaan. Enemmänkin porukkaa olisi sinne mahtunut mukaan.

> [...]
> kesiksen osalta pidetään elokuun lopulla. Lähettäkää kritiikki joko
> tällä
> palstalla tai suoraan osoitteeseen mla1@xxxxxxxx Ensi vuoden
> kesisjärjestäjälle tiedoksi:  kyselkää kaikesta mahdollisesta ja jopa
> mahdottomasta. Ja paikan etsiminen kanattaa aloittaa ajoissa - meille
> taisi
> osua melkein jackpot. Liikuntatilatkin ovat tärkeitä!
>
> Henkilökohtaisesti valitan etten ehtinyt aina kunnolla keskustella
> kaikkien
> kanssa - jatkuva kiire yllätti. Mutta lopulta tämä oli opettavainen

Tämä, ettei tahdo oikein kaikkien kanssa ehtiä turisemaan, on minulle
erittäin tuttu tilanne. Niin nytkin.

> Ja lopuksi kunnia heille joille se kuuluu: KaRaKun paikalla olleet
> aktiivijäsenet, Suomen DX-Liitto ja LiHa sekä Teille jotka olitte
> paikalla
> mukana joko fyysisesti tai psyykkisesti. Suuret kiitokset Teille!

Kiitokset Liiton puolesta hyvästä huutokauppatulosta. Liitto sai kipeästi
kaipaamaansa rahaa lähes 500 euron edestä. Noin puolet tuli tuosta lahjaksi
saadusta vastaanotinpaketista ja muut sitten eri lähteistä saaduista
lahjoitustavaroista. Tämä on erinomainen tapa tukea liiton toimintaa ja
samalla päästä eroon omiin nurkkiin jääneestä sinänsä käyvästä radiotavarasta.

73

Risto Vähäkainu

--
Risto Vähäkainu