Re: [DX] RTE 252 kHz

At 18:04 6.9.2003 +0300, jouko.huuskonen@xxxxxxxxxx wrote:
>Viime yönä 22 UTC kuului taajuudella 252 kHz RTE:n uutiset.
>En tiedä oliko kyseessä testilähetys, vai onko säännölliset
>lähetykset jo aloitettu?

Pohjanmaalla elokuun lopussa havaitsimme sen testailevan
pitkin kirkasta päivää ja häipyvän taas vuorostaan ties minne.
Kovin monenlaista juorua tästä asemasta kuulee. Ensin RTE
väitti että sillä ei ole rahaa pitää lähetintä päällä. Sitten RTE:n
teknikot pamauttivat putket hajalle tumpeloidessaan asemalla.
Sitten he alensivat tehoa ja alkoivat kuitenkin testailla. Ilmeisesti
ihmettelevät yhä mitä sen kanssa pitäisi tehdä.
Olen ihmetellyt brittiläisten dx-kuuntelijoiden kanssa samaa:
miksi Man-Saarelle halutaan väkisin rakentaa asemaa 279:lle
oikeusistuinten ja jatkuvien valitusten ja hintavien selvityksien
uhalla, kun Irlannissa olisi valmis asema ja taajuus.
Pohjanmaalla muuten RTE jylläsi 567:llä komeasti keskellä
kirkasta päivääkin.

73's JLN