Re: Vs: [DX] Lisää häiriöitä....

Ei nyt ihan näin pessimistisesti pidä arvioida, ks.
http://www.nic.fi/~avaruus/
viikot 45 ja 46:"Vaikka auringonpilkkumaksimi ja sitä tietä auringon
toiminnan huippukausi onkin jo sivuutettu pari vuotta sitten, suurten
pilkkuryhmien ja niiden yhteydessä esiintyvien voimakkaiden
flare-purkausten sarja ei ole mitenkään poikkeuksellista. Tilastollisesti
aktiivisuushuipun jälkeen esiintyy jonkin verran enemmän ja jonkin verran
voimakkaampia flare-purkauksia kuin minimikauden jälkeen. Tosin havaintoja
on kertynyt vasta kolmelta kaudelta, joten tilastollista käsittelyä
ajatellen aineisto on kovin pieni. Tutkijat kuitenkin pitävät nyt
esiintynyttä purkausten sarjaa aivan normaalina auringontoiminnan
ilmentymänä."

JM
Kangasala