Re: [DX] VIHJEET/LOKAUKSET

Jouko Huuskonen said:
> ulkoantennia) kuulun pääsääntöisesti vihjetason kuuntelijoihin. HCDX:n
> online-järjestelmä on mainio ja näkyy toimivan erittäin hyvin. Siinä on
> osoituksena viimeisin Radiomaailman loki.

Kiitos, kiitos :-)

> Minua on askarrattanut mm. kysymys vihjepalstan ja lokipalstan veteen
> piirretty viiva. Hyvä esimerkki oli viime syksynä jo tiedossani ollut
> Radio For Peace Internationalin vaikeudet. Lähetin hyvässä uskossa
> lokaukseni ko. asemasta Online-palstalle, en vihjeisiin.
>
> Ko. palstan toimittajelle lokaukseni ei kelvannut. Olisi kai ollut parasta
> uskoa, että kaikista ongelmista huolimatta RFPI on/oli vihjeasema. Nyt
> asiaa on turha surra.
>
> Mielestäni olisi asiallista, jos RKO perustaisi oman online-palvelun
> vihjetason lokauksille. Mitä mieltä olet Risto?!

Teknisesti tämä olisi helpohkoa. Vihjepalstan ja lokipalstan ero on
lähinnä formaatissa: vihjepalsta lajittelee MW-lokit taajuuksittain kaikki
maanosat samassa ja lyhytaaltovihjeet ajan mukaan. Ainoa lisäkenttä
näyttäisi olevan SINPO/kuuluvuuskoodi, mitä Online Logissa ei vielä ole.

Isompi ongelma on mihin yllä itsekin viittaat, eli raja lokiaseman ja
vihjeaseman välillä on hyvin hämärä. Kun yhtälöön lisää ulkomaalaiset
kuuntelijat raja on entistäkin hämärämpi ja monimutkainen toteuttaa.

Minun kantani on se, että Online Logiin voi ainakin toistaiseksi lokata
mitä tahansa asemia. Poimikoon toimittajat vihjeasemat pois jos niin
haluavat. Aikanaan tätä voidaan toki teknisestikin tehdä, mutta ei
mielestäni ole niitä kiireisimpiä asioita.

Olisi kiva tietysti kuulla mitä muut ajattelevat asiasta.

--
Risto Kotalampi, Hayward, California, U.S.A.
Email: risto@xxxxxxxxxxxxxx