Re: [DX] Sangean ATS-909

At 14:03 6.2.2004 +0200, alapiha@xxxxxxxxxxxxxxx wrote:
Quoting Pyry-Pekka Kujala <pyry.kujala@xxxxxxxxxxxxxx>:

> Olen uusi antennin rakentelussa. Kysyisinkin kun olen ajatellut
> rakentaa MW kehäantennia. Miten se sitten liitetään antenniin? Eli
> kaoksikaapelilla? mutta sitten kun Sangeanissa on AM antenni liitin
> joka on "tavallinen kuulokereikä" eli miten saan liitettyä?
>

> Przi

Minkälainen tuo "tavallinen kuulokereikä" on?  Onko se
mahdollisesti 3,5 mm plugi liitin?
http://www.pulsardevelopments.com/products/detail/barrelplugguide.html

Jos on, niin voisihan siinä käyttää jotain hyvin ohutta
koaksiaalikaapelia. Vaippa kytketään runkoon ja keskilanka
plugin kärkeen. Tavallista paksua TV koaksiaalia ei kyllä
saa kunnollisesti liitettyä noin pieneen liittimeen.

Reijo Alapiha
Joensuu

Täältä löytyvät tarkemmat kytkentäohjeet ulkoisen antennin liittämiseksi Sangeaniin:

http://mysite.verizon.net/vze20h45/radio/sangean/909tech.html#extant

3,5 mm:n plugia siinä tosiaan käytetään. Ulkoinen antenni toimii ihan hienosti keskiaalloillakin. Mm. Lemmenjoella vertasin huvikseni Sangeania JRC:n NRD-535D:hen.

73

TAT