Re: [DX] Kaikki vastaavat aikanaan

Kuukkeli on ihme lintu. Tässä lisää vihjeitä

1. Jos esimerkiksi on jenkkiaseman nauhoituksesta onkinut selville mainostetun puulaakin puhelinnumeron, mutta nimestä ei saa selvää (näin meikäläiselle on käynyt monen monta kertaa), niin ei muuta kuin syöttää puhelinnumeron kuukkelille.
Tässä omakohtainen esimerkki; kuulin 27.12.2003 taajuudella 1000 jenkin, jonka IDia kuullut, mutta yhdessä spotissa selvästi kuulin puhelin numeron 2067841818.
Syötin tuon numerosarjan googlen hakukenttään ja heti ensimmäiseksi se löysi sopivan: 'Greenwood Heating & Air Conditioning (206) 784-1818 Seattle'.
Juju on siinä, että koska google hakee sanoja, niin numerosarjatkin pitää syöttää ikäänkuin ne olisivat sanoja. Jenkkien kyseessä ollen 3+3+4 ryhmissä. Siis näin: 206-784-1818 tai näin: 206 784 1818. Jos käyttää tällaista muotoa 2067841818 tai tällaista 206 7841818, niin google vetääkin vesiperän.
2. Jos kuulee pop -kappaleen, jota ei tunnista (tätä tapahtuu varsinkin FM-puolella), niin syöttää kuukkelille vain osan kuulemistaan laulun sanoista ja sanan 'lyrics', niin melko varmasti löytyy joku fanisivu tms., jonne joku on tallettanut ko. piisin sanat. Samalla selviää sitten kipaleen nimi ja yleensä esittäjäkin.
Esimerkki: tätä kirjoittaessani kuuntelin Capitol Goldin 'Soul Spectrum' -ohjelmaa. Kappale, joka juuri soi, oli minulle tuntematon, nais- ja mieslaulajan duetto. Otin satunnaisen otannan laulun teksteistä "all those walks together". Kirjoitin googlen hakukenttään näin:
"all those walks together" lyrics
Huomaa lainausmerkit! Ensimmäisenä tarjokkaana tuli aivan oikea kappale (varmistui aseman kuulutuksesta):
Baby Come To Me
-Artists; Patti Austin and James Ingram as sung on "Night Songs"
-Warner Special Products OPCD-4557
-peak Billboard position # 1 for 2 weeks in 1982-83
-Words and Music by Rod Temperton
Niin että näin! Pankaa kuukkeli asialle!

73 de PUL