Re: [DX] Asemapistelaskennasta

Quoting Hannu Romppainen <hannu.romppainen@xxxxxxxxxx>:

> Ihmettelen itsekin mm. seuraavia kohtia:
>
> - Radio Samorodinka on piraatti, mutta pinna irtoaa EU-palstalla

Tämä on outoa. Tosin jotkut italialaiset ja perulaisetkin
ovat epävirallisia asemia, mutta piste tulee.

> - Utility-asema vai ei: Bangkok Meteorological Station on utility-asema,
> mutta lasketaan AS-palstalla yleisradioasemaksi

Joku väitti perusteluksi, että tämä lähettää toisinaan
musiikkia. Mikä perustelu se on? Olen kuullut joskus
joltain muultakin utilityasemalta väliaikamusiikkia. Saako
pisteen, jos onnistuu kuulemaan musiikkia? Hah!

> - Samoin pitaisi yhtenaistaa pistekaytanto seuraavankaltaisille
> lahetyksille:
> RTHK Hong Kong SW, R St.Helena SW ja Radio Syd, Gambia SW.
> Vaikea kasittaa miksi Gambia ei ole pisteasema, kun St.Helena ja Hongkong
> lahettanevat nekin utility-lahettimilla ?

Hong Kong ja St. Helena on lähettänyt monena vuonna (säännöllisesti
toimiva asema?). Gambian lähetys oli ainutkertainen.

LIIAN VAIKEAKSI MENEE PISTELASKU!

Reijo Alapiha
Joensuu