Re: [DX] Vihjepalsta

On Sat, 3 Jul 2004, Jouko Huuskonen wrote:

> Lähetin juuri äsken muutaman "imponeeravan" lokauksen Online-lokiin. Niin soisin kaikkien DX-kuuntelijoiden tekevän, jopa vakituisten RM:n vihjepalstan avustajien.
>
> Viiden viikon pituinen kesäloma alkoi tänään sateisissa merkeissä. Keskiviikkona täällä Mälikkälässä satoi peräti 32 mm. Elokuun ensimmäinen viikko vietetään Kesälahdella, Pohjois-Karjalassa. Jos silloin kuulisi muutaman oikean DX-aseman. (naurua)
>
> 73´s
> Jouko JKH
> Turku

"Imponeeraava" on minun (JTS) tekstistäni, joka on ymmärretty vähän niin
kuin pelkäsinkin. Kirjoitin liian suppeasti.
Minunkin mielestäni online-lokissa voisi kaikin mokomin olla
vihjeasemiakin. Sen sijaan Radiomaailma-lehdessä pidän edelleen parempana
erillisiä palstoja.
Ei meille vanhoille parroille tuota mitään vaikeuksia vaikka vihje-
ja lokiasemat olisivat sekaisin. (Olen itse lähetellyt raportteja vuodesta
1965 ja SDXK/SDXL:n jäsen olen vuodesta 1967.)
Tarkoitin sanoa, että satunnaiset ehkä-jäsenet voisivat hyötyä kevyemmästä
vihjepalstasta ja ehkä jopa maksaa jäsenmaksun (tai ostaa Radiomaailman
irtonumeron?) kun olisi palsta, jonka asemat melko varmasti voi kuulla
vaatimattomalla kalustollakin. Paikallisia häiriöitä ja kelejä ei toki voi
vakioida. Pian se lokipalstakin alkaa kiinnostaa jos sisäänheitto on ensin
onnistunut. Tiedän kyllä, että juuri se ei enää tahdo onnistua.

Valitettavasti en nyt lomani aikana pysty osallistumaan tähän keskusteluun
enempää - tuskin on tarpeenkaan - ja lupaan myöhemmin aktivoitua itsekin
online-lokin käyttäjäksi.
Online-loki on yksi asia ja Radiomaailma toinen.

73
JTS / Juha