Re:[DX] Re: DX-jäsenmäärä

"Matti Ponkamo" wrote on 6.7.2004 12:59:41:

>Tätähän minäkin ajan takaa, yhteistyötä mm. harrastemessuilla.
>Juhalle jo kirjoitinkin aiheesta "aloita dx-kuuntelijana jatka
>hamssina". Aloituskynnys dx-kuunteluun on alhaisempi, kuin
>amatööritoimintaan. Aloitin itse (vuonna kilpi ja miekka) dx-
>kuuntelulla ja tyrkkäsin harrasteeseen myöhemmin vauhtia suorittamalla
>perusluokan hamilisenssin. Tämä voisi olla jotain särmää SDXL:n ja
>SRAL:n yhteistyölle.

Aloituskynnystä DX-kuunteluun tai yleensä radioiden kanssa puuhasteluun
pitäisi saada alemmaksi. Minua on alkanut kiinnostaa FM-kuuntelu viime
aikoina, kun olen lukenut hienoja FM-lokauksia Online-lokista. FM-
kuuntelusta kannattaisi pitää isompaakin meteliä esim. liiton
nettisivuilla ja lehdessä. FM-asemat ja niiden kuuntelussa käytettävät
välineet (antennit ja radiot) ovat tuttuja DX-kuunteluun
perehtymättömillekin ja FM-kuuntelu voisi siten toimia yhtenä porttina
harrastukseen ja myöhemmin ehkä myös AM-asemien kuunteluun.

73's
TEJ