VS: [DX] Re: DX-jäsenmäärä

Kuten RKO jo kirjoitti, näen itsekin asian toisiaan mukavasti täydentävinä harrastuksina, enkä toisilleen alisteisina. Esittämälläsi tavalla DX-kuuntelua pidettäisiin alempiarvoisena toimintana.

TEJ kirjoitti:
> Aloituskynnystä DX-kuunteluun tai yleensä radioiden kanssa puuhasteluun
> pitäisi saada alemmaksi. Minua on alkanut kiinnostaa FM-kuuntelu viime
> aikoina, kun olen lukenut hienoja FM-lokauksia Online-lokista. FM-
> kuuntelusta kannattaisi pitää isompaakin meteliä esim. liiton
> nettisivuilla ja lehdessä. FM-asemat ja niiden kuuntelussa käytettävät
> välineet (antennit ja radiot) ovat tuttuja DX-kuunteluun
> perehtymättömillekin ja FM-kuuntelu voisi siten toimia yhtenä porttina
> harrastukseen ja myöhemmin ehkä myös AM-asemien kuunteluun.

Olen kanssasi samaa mieltä. Juuri FM-kuuntelun aloituskynnystä voi pitää alhaisena, koska mikä tahansa kotoa löytyvä FM-viritin soveltuu kuuntelun aloittamiseen, eivätkä antennit vie paljon tilaa. Harvalla on nykyisin mahdollisuuksia vetää pitkiä lankoja tai edes laittaa minkäänlaista keski- tai lyhytaaltoantennia pihalle. Toki keski- ja lyhytaaltokuuntelun aloittaminen on maailmanradioilla helppoa, mutta enää emme voi markkinoida harrasteen aloittamista ullakolta löytyvällä Helvarilla.

Jatketaan keskusteluja kesiksessä. En itse pysty osallistumaan näihin nettikeskusteluihin enää huomisen jälkeen alkavan kesäloman takia.

73!

TAT