Re: [DX] Affenanmaan maapiste

Lainaus Hannu Romppainen <hannu.romppainen@xxxxxxxxxx>:

> Tervehdys !
>
> Sain juuri käsiini tuoreen Radiomaailman.
> Huomioni kiinnittyi sivulle 32, jossa kerrotaan
> Finland Svenska DX Förbundin hyväksyneen Ahvenanmaan
> omaksi dx-maaksi pistelaskennassa.
>
> Kummallisen hiljaa asiasta on oltu, kun päätös asiasta on
> tehty jo heinäkuussa. Asiastahan keskusteltiin pitkin kesää ja syksyä
> täällä keskustelufoorumilla, mutta asiasta jotain tietävät halusivat
> salata koko asian meiltä rivijäseniltä.
>
> Herää nyt kysymys, onko FSDXF SDXL:n alainen järjestö ? Siis, miten
> ruotsinkielinen alajärjestö
> [...]
Tämä asia on ollut esillä tällä listalla. Todettakoon taas, että Finlands
Svenska DX Förbund on itsenäinen DX-järjestö, joten saavat päättää ihan mitä
haluavat. Suomen DX-Liiton hallitusta tai jäseniä on ihan turha syyttää
mistään salailusta, kun asia ei kerran meille kuulu.

FSDXF:n päätös muistaakseni perusteltiin jotenkin niin, että Ahvenanmaalla
on oma radiolaki (jostain tietysti 80- tai 90-luvun päivästä lähtien).

Suomen DX-Liitolla on oma maaluettelotoimikunta ja esityksiä voi tehdä sen
puheenjohtajalle Esa Hänniselle. Mainittakoon vielä, että European DX
Council, johon FSDXF:kin tietääkseni kuuluu, noudattaa samaa maaluetteloa
kuin SDXL:kin (EDXC:n maaluettelotoimittaja Olle Alm yhtenäisti 90-luvun
lopulla EDXC:n ja SDXL:n maaluettelokäytännön).

73

RV

--
Risto Vähäkainu