-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: dx-bounces@xxxxxxxxxxxxx [mailto:dx-bounces@xxxxxxxxxxxxx] Puolesta Hannu Romppainen
Lähetetty: 1. joulukuuta 2004 10:20
Vastaanottaja: dx@xxxxxxxxxxxxxxxx
Aihe: [DX] SDXL:n 50-vuotishistoriikki

Tervehdys !

Ymmärsin tuoreesta Radiomaailmasta, että SDXL valmistautuu 50-vuotisjuhliinsa vuonna 2008. Minusta liiton pitäisi tehdä 50-vuotishistoriikki samaan tapaan kuin SRAL teki radioamatööriliiton 75-vuotishistoriikin. Jäisi sitten ainakin jälkipolville jotain kerrottavaa tästäkin harrastuksesta, kun ukot ovat "lähteneet hiekan syöntiin" (kainuulainen sanonta).

Jos historiakirja SDXL:sta tehdään, minusta siinä pitäisi olla SDXL:n keskusjohdon lisäksi palstatilaa PAIKALLISOSASTOILLE. Suomi on liian Helsinki-keskeinen maa, sitä paitsi Helsinki on täältä katsoen niin tavattoman syrjässä, suorastaan Suomen laidalla. Siis muistakaapa tämä, kuka tahansa historiikkia ryhtyy kirjoittamaan, että SDXL: alaisuudessa on toiminut varmaan kymmeniä paikallisosastoja, joissa on "kasvatettu" uusia dixareita.

Jokainen paikallisosasto ansaitsisi huomiota tulevassa 50-vuotishistoriikissa. Toki siinä kirjassa täytyy olla tietoa Liiton perustamisesta, toimihenkilöistä, jäsenmääristä ja itse kuuntelusta, mutta älkää unohtako paikallisosastoja !!!

Kommentteja ? (kommentoikaa, jos kelien puuttessa ei ole parempaakaan tekemistä).

73s HAR