Re: [DX] Ahvenanmaa 603 kauempana kuin Turku?

Re: [DX] Ahvenanmaa 603 kauempana kuin Turku?

Hei,

Mielestäni perustelu tässä asiassa sillä, miten asema kuuluu, on melko
ontuvaa. Samalla perusteella Eurooppalaisista lähiasemista ei pitäisi
saada pistettä ja vain heikosti kuuluvat asemat on sitä oikeata DX:ää ja
pisteen arvoisia. Esim. itse aikanaan kyttäilin 80-luvulla lähialueen
UHF TV-alilähettimiä, joilla on tehoa 1-10W, ja niidenkään nappaaminen
ei mitään helppoa ollut. Niiden näkeminen oli henkilökohtainen saavutus
ja hyvän fiiliksen siitä, että oli saavuttanut jotain.

Tämä pistelaskennan korostaminen ja kuin se olisi ainoa tärkeä asia
turhauttaa aina aika ajoin. Eikö harrastuksen pitäisi olla hupia ja
saavutuksista voi nauttia ilman niitäkin?

73!

Risto