Hyvä analyysi Re: [DX] Ehdotus listan jakamiseksi kahtia

Hyvä analyysi Re: [DX] Ehdotus listan jakamiseksi kahtia

Tervehdys!

> Kirjoitan tämän viestin erityisesti siksi, että tämä on nyt jo toinen
> tapaus tämän vuoden aikana, jolloin SDXL:n toimihenkilö luopuu
> tehtävistään osin dx-listan kirjoittelun takia.

Onko ratkaisuna se, etteivät toimihenkilöt tai asianosaiset enää
kirjoittelisi? Mikäli asia on näin niin meritokratian ja demokratian
välinen eranto kasvaa entisestään.

> Toki tällainen luopuminen on jossain määrin naiivia, mutta se ei yhtään
> auta siinä asiassa, että Suomen DX-Liiton henkilöresurssit ovat kovin
> niukat ja kun niitä hupenee tällaisesta syystä, olen hallituksen
jäsenenä > huolissani asiasta.

Kukin tekee omia ratkaisujaan. SRAL pääsi arvokeskustelussaan melko
pitkälle taannoin liittyen SRATiin ja luottamustehtäviin.

> Ehdotan, että RKO toteuttaa dx-listan kahtiajaon siten, että yksi lista
> on käytössä itse kuunteluasioita, kuten kelitietoja, QSL-tietoja jne
> varten (myös vastaanotin- ja antennitekniikka kuulunee ilman muuta
> tähän) ja toinen lista erilaisia sekalaisia aihekeskusteluja varten,
> kuten esim. tänä vuonna velloneet keskustelut aiheista vuoden asema,
> pistelaskentamuutos, radiohistoria yms., mukaanlukien Suomen DX-Liiton
> asiat.

Ja tällä jaolla yhteiset asiat jaetaan entistä pienemmiksi salameiksi.
Asia, mikä askarruttaa, painunee marginaaliin.

> Tällä saataneen aikaan edes jonkinlaista rauhoittumista tässä
> tilanteessa, jossa listalaisten erilaiset intressit ottavat yhteen vähän
> väliä.

Kun asia on ollut esillä 20 vuotta niin mihin se asia siitä katoaisi ennen
asiaomaisia.

Jos veneen tappi vuotaa, niin ruvetaan äyskäröimään ja ratkaisemaan
ongelmaa eikä pirstota jäljellä olevaa entistä pienemmiksi kappaleiksi.
Jonkun täytyy edustaa yhtenäisyyttäkin.

Ehdotan, että ei lähdetä jakautumaan mihinkään, mutta että suoranaisesti
pistelaskentaa koskevat asiat kirjoitetaan follow-up:na

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=107&conference=3500000000000008&subcat=809

Suomi24 > Keskustelu > Tv & radio > Radio

Joku sitten kerran viikossa tai kuukaudessa tehköön yhteenvedon
dx@xxxxxxxxxxxxxxxx :iin, mikäli uusia näkökulmia on tullut esille siten,
että passiivien ja neutraalienkin kannattaisi asiaa tutkia.

Analyysi oli hyvä siitä, että vesi virtaa ja miehet vaihtuvat, mutta
johtopäätös jatkaa patoamalla itse asia ei ole kovin yhteisöllinen.
Vaikeista asioista voidaan keskustella. Ei mitään syytä paniikkiin.

> 73
>
> RV

73!
OJP