Re: [DX] SDXL tiedottaa

Kovin valitettava asia, jos SDXL nyt virallisesti päättää jättäytyä
ajastaan jälkeen. Oli sitten lapsellista ja hätiköityä tai ei, SDXL:n
jäsenyys menee tästä eteenpäin allekirjoittaneella tarkan harkinnan alle.

SDXL:stä poisjättäytyminen ei ole ollenkaan poissuljettu vaihtoehto.
Katson, että nykyisellään SDXL edustaa aivan eri harrastusta, jossa
olen kuvitellut olevani mukana. Jos ja kun SDXL nyt virallisesti
kannallaan allekirjoittaa jokaisen Radiomaailma-lehden etusisäkannella
olevan vanhanaikaisen määritelmän, että DX-kuuntelu on vain ulkomaisten
asemien kuuntelua, katson että radioharrastukseni ei täytä näitä
kriteerejä mitenkään. En voisi siis olla enää SDXL:n jäsen. Uskon
kuitenkin, että sen paremmin SDXL kuin kukaan sen jäsenistä ei ole
patistamassa ketään "väärällä tavalla" kuuntelevia ulos liitosta,
täten en ole marssimassa ulos SDXL:stä ns. "nokka pystyssä". Asia vain
menee vakavan harkinnan alle. Vakavammin kuin koskaan aikaisemmin.

Kuitenkin tehty päätös käytännössä merkitsee sitä, että jättäydyn
pois FM-QSL-palstalta. Pyydän täten palstan toimittajaa, hyvää ystävääni
Jouni Keskistä, poistamaan pisteeni välittömästi kyseiseltä palstalta.
Jatkossa minulta ei tule enää ilmoituksia ko. palstalle. Tavallaan
vääryydellä ko. palstalla olinkin, koska en koskaan saanut täyteen
AM:ltä niitä kokelaspalstalta maanosakohtaisille palstoille siirtymiseen
edellytettäviä 25 maata (no tämä sääntöhän ei ole koskenut todellisuudessa
FM-palstaa). TreDXK:n paikallisjulkaisun Kantoaallon postisäkki- ja
pistepussi -palstoille harvat lappuni kyllä ilmoittelen jatkossakin.
Tässä samassa yhteydessä on sanottava, että koko pisteidenlasku on
sinänsä yhdentekevää, kovin vähän minulla on ollut intoa viime
vuosina niitä laskeskella. Kun kuitenkin SDXL ei halua kolmasosaa
QSL:stäni näkyvän virallisissa pistelistoissa, niin on varsin perusteltua
jättäytyä koko pisteidenlaskentakuvioiden ulkopuolelle. Tätä päätöstä
on jo aikaisempi keskustelu pisteidenlaskusta ja valtaapitävien
asenteet pohjustaneet, joten tämä päätös on nyt pitävä.

SDXK:n virallisesta päätöksestä kiittäen,
Marko Weck (MWE)